Električni Hyundai Ioniq 6 na prvim slikama

Hyundai je u martu saopštio da radi na više novih vozila sa nultom emisijom štetnih gasova (među njima je i dugo najavljivani Ioniq 6), a potvrdio je i svoje planove koji podrazumevaju bar 11 novih električnih vozila do kraja ove decenije.

Hyundai je inače postavio novi cilj, a to je prodaja od 1,87 miliona električnih vozila godišnje od 2030. godine.

Kao deo plana, Hyundai će lansirati tri električne limuzine, šest SUV vozila, jedno lako komercijalno vozilo i jedan neodređeni „model novog tipa“. Prvi koji stiže biće Ioniq 6, a zatim i Ioniq 7 tokom 2024. godine.

Prve slike Ioniqa 6 su već sada pred nama, dok će javni debi ovaj automboil imati 14. jula na sajmu u Busanu. Očekivano, radi se o električnom sedanu čiji izgled je inspirisan Hyundai Prophecy konceptom.

Kako se kaže u ranijem fabričkom saopštenju, Ioniq 6 će biti predstavljen kao elektrifikovani streamliner sa čistim, jednostavnim linijama i sasvim aerodinamičnom formom. Tipologija modernog dizajna odražava posvećenost Hyundai dizajnera zadovoljenju i estetske i funkcionalne potrebe kupaca u eri električne mobilnosti.

Još u septembru prošle godine su mediji pisali da je laniranje Ioniqa 6 pomereno za sredinu 2022., kako bi se izvršile određene izmene. S tim u vezi, automobil je produžen za 20 mm, branici i svetla su restilizovani, a dobio je baterije od 77.4 kWh (umesto 72.6 kWh).

Za unutrašnjost su predviđeni 12.0-inčni digitalni instrumenti i 12.0-inčni ekran multimedia sistema.

Ioniq 6 je baziran na E-GMP platformi, pri čemu dimenzije automobila izgledaju ovako: dužina 4855 mm, širina 1880 mm, visina 1495 mm i međuosovinsko rastojanje od 2950 mm.
Točkovi su od 18 do 20 inča, a ovde i podatak da koeficijent otpora vazduha iznosi 0,21.
Na početku će najsnažnija verzija imati dva elektromotora i 313KS, kao i pogon na sva četiri točka. Što se dometa sa jednim punjenjem baterija tiče, pominje se brojka od oko 500 km.
Hyundai navodi da je na brzom punjaču moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za oko 18 minuta.
Sem toga, nudiće se i verzije sa samo zadnjim pogonom i baterijama od 58 kWh, a moguće su i varijante sa još više snage.
Ivan Mitić - Autoblog.rs