home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Caterham AeroSeven concept

Caterham Cars radi na ambicioznom planu za eru elektrifikacije nakon 2030. godine.

Kako ističe Autocar, to uključuje proizvodnju benzinskog Seven modela najmanje još jednu deceniju, dok se to vreme koristi za razvoj Sevena EV istog oblika, kao i lansiranje potpuno novog aerodinamičnog električnog roadstera koji će se oslanjati na tradicionalne Caterham vrednosti lakoće, performansi, jednostavnosti i agilnosti.

Otkrivajućo plan ekskluzivno za Autocar, izvršni direktor Caterhama Bob Lešli je napravio sliku poslovanja koji trenutno cveta: firma je prošle godine napravila 500 automobila i prodala 670, a 'prekobrojni' su produžili listu čekanja koja sada traje oko godinu dana. Kratkoročno, on želi da proširi tradicionalnu godišnju proizvodnju kompanije od 500 kako bi pokrio te dodatne automobile i nedavno je prenamenio Caterhamov bivši centar za polovne automobile za sklapanje dodatnih automobila, pored glavne proizvodne linije u Dartfordu, Kent.

Prava vest je ipak plan kompanije za potpuno novi električni Caterham dvosed, dizajniran da zauzme mesto pored Sevena, a ne da se takmiči sa njim. U Caterhamu insistiraju da je automobil trenutno „samo ideja u glavama ljudi“, ali takođe jasno stavljaju do znanja da je japanski vlasnik kompanije (od sredine 2021. godine, VT Holdings) želi da to postane stvarnost.

Novi električni dvosed bi se proizvodio u novoj fabrici u većim količinama od Sevena (možda i 1000 automobila godišnje) i imao bi višu osnovnu cenu od današnjih Sedmica. U  kompaniji ne žele da otkriju datum puštanja u prodaju novog modela. Ipak, neke informacije nagoveštavaju da bio mogao da bude predstavljen 2026. godine, ranije od Sevena EV.

„Ovo definitivno neće biti Seven“, kaže izvršni direktor. „Ali imaće sve karakteristike koje današnji Caterham kupci dobro poznaju: lakoću, jednostavnost, agilnost i performanse. Kao i Seven, imaće čelični okvir (ali drugačiji) jer ih je lako modifikovati u proizvodnji ako je potrebno. Imaće karoseriju sa šest panela od aluminijuma ili karbona. „Biće lepši i moderniji od Sevena – to će biti velike razlike – i možda će imati krov. Dizajniramo ga kao čisto EV od samog početka, samo sa zadnjim pogonom.”

U međuvremenu, Caterham se ne žuri sa lansiranjem Sevena EV, plašeći se da novi automobil možda neće isporučiti "neophodnu" lakoću, jednostavnost i zabavu. Sve to čini da zvuči kao da je Seven EV udaljen najmanje pet godina.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 553



Komentari