Budući Alpine električni Coupe-SUV modeli na Lotus platformi?

Nakon potvrde o dva dodatna modela od pre nekoliko meseci, izvršni direktor francuskog brenda Alpine je u međuvremenu otkrio nešto više detalja o njima.
Alpine naime planira nove Coupe-SUV modele koji bi mogli da budu bazirani na Lotusovoj platformi, nagoveštava izvršni direktor Laurent Rossi.
Kako prenosi Autocar, Rossi je rekao da je Lotus „najprirodniji“ partner za Coupe-SUV modele van alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.
Novi EV-ovi će debitovati 2027. i 2028. godine, proširujući asortiman proizvođača automobila na veće segmente.
Lotus već sarađuje sa njima na razvoju naslednika A110 i otvoren je za deljenje svojih platformi sa drugim proizvođačima automobila. Mogući kandidat za veći Alpine Coupe-SUV je Electric Premium Architecture (EPA) koja je već baza za Lotus Eletre. Što se tiče drugog modela, on bi mogao da bude mehanički povezan sa budućim krosoverom Lotus Type 134 koji bi trebalo da debituje 2024.
Generalni direktor Alpine kaže da će novi modeli biti pozicionirani u segmentima Porsche Macan i Cayenne, opisujući ih kao „automobile od dve tone i pet metara“. U tom kontekstu, priznao je da će to više biti lifestyle vozila. Ipak, oni će ponuditi odlične performanse i upravljivost za svoju veličinu.
Alpine želi da uđe na tržišta SAD i Kine, gde veća vozila kao što su novi Coupe-SUV modeli imaju veće šanse da se prodaju u većem broju.
Ova dva automobila biće presudni u uspostavljanju Alpine kao značajnog igrača na tržištima van Evrope. U širokom ažuriranju strategije transformacije Renault Grupe, Alpine će ciljati na masovnu ekspanziju van Evrope, pre svega sa ulaskom u Severnu Ameriku i Kinu.
Veći sportski automobili biće ključni za privlačenje tržišnog udela na ovim tržištima, gde su takvi modeli pomogli evropskim markama da osvoje i održe tržišni udeo poslednjih godina.
Nova tržišta će predstavljati očekivanu polovinu rasta Alpine do 2030. godine. Procenjuje se da će oko 15% prodaje biti ostvareno na tržištima van Evrope do 2030. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto: Motor.es