Nova Škoda Kodiaq sa još širim opsegom pogonskih opcija uključujući plug-in hibrid

Škoda Auto će ove jeseni predstaviti drugu generaciju svog najvećeg SUV-a, Kodiaq, s izlaskom na tržište 2024. godine. Model će biti dostupan u verzijama s 5 ili 7 sedišta, s modernim i efikasnim benzinskim i dizel motorima, a takođe, po prvi put, kao plug-in i blagi hibrid. Što se tiče sigurnosti, tehnologije i svestranosti, proizvođač automobila podiže svoj najveći SUV na viši nivo.
Od svoje premijere 1. septembra 2016. godine, Škoda je proizvela više od 800.000 Kodiaqa u svojim fabrikama u Češkoj Republici, Ukrajini, Kini, Indiji i – do početka 2022. godine – i u Rusiji. Veliki SUV bio je pionir uspešne SUV kampanje češkog proizvođača automobila. Opciono dostupan kao sedmosed nudi prostranu unutrašnjost, Kodiaq je u ovaj segment uveo Škoda fascinantan kristalni dizajnerski jezik. Veliki SUV impresionirao je kupce i novinare međunarodnih stručnih časopisa – više od 40 međunarodnih nagrada svedoči o njegovim izvanrednim kvalitetima i izvanrednoj popularnosti na svetskim tržištima.

Kao i njegov prethodnik, novi model će se proizvoditi u fabrici Kvasiny na istoj proizvodnoj liniji kao Karoq, Superb i Superb iV. Nova generacija modela Superb će početi da silazi s proizvodne trake u Bratislavi početkom 2024. godine, čime će se osloboditi kapacitet za oko 150.000 dodatnih jedinica popularnih SUV vozila Kodiaq i Karoq na godišnjem nivou.
Proizvođač automobila ulaže oko 12 miliona evra u prenamenu proizvodne linije kako bi se uzeli u obzir i budući zahtevi, a linija je već pripremljena za proizvodnju modela Kodiaq iV s plug-in hibridnim pogonom. Ulaganja uključuju integraciju postojećih tehnologija kao što su manipulatori, montaža šasije i transporteri, kao i modifikovanje robota za nanošenje lepka za prozore. Svaki dan bi s proizvodne trake trebalo da siđe do 410 Kodiaqa druge generacije.
Sa drugom generacijom Kodiaqa, Škoda je dodatno unapredila svoj globalno uspešan veliki SUV. Sada dolazi sa prepoznatljivijim dizajnom i još više prostora, posebno za putnike u trećem redu sedišta. Pored toga, drugu generaciju Kodiaqa obeležava novi koncept enterijera koji sadrži ekran osetljiv na dodir veličine do 12,9 inča, ručne i digitalne komande i urednu, dobro organizovanu centralnu konzolu.
Gama motora uključuje dva benzinska i dva dizel motora u rasponu od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS), kao i plug-in hibridnu verziju – prvu za Kodiaq. Ovo nudi električni domet od preko 100 kilometara.
Sigurnosna oprema je ponovo najsavremenija, može se pohvaliti, na primer, potpuno LED matrix farovima druge generacije i još naprednijim sistemima pomoći. Takođe: nove Simply Clever karakteristike, kao što je zadnji odeljak za odlaganje sa držačem za čaše i dvostruki Phone Box koji obezbeđuje hlađenje i istovremeno punjenje dva mobilna telefona.

Škoda je poboljšala moćan i emotivan dizajn svog Kodiaq SUV-a. Sa povećanjem dužine za 61 milimetar i daljim povećanjem međuosovinskog rastojanja, druga generacija nudi još više prostora za do sedam putnika i dodatni prostor za glavu u opcionom trećem redu sedišta. Spolja se ističu skulpturalni prednji kraj, četvrtasti lukovi točkova i druga generaciju potpuno LED Matrix farova. Potpuno redizajniran enterijer definisan je centralnim displejom od 12,9 inča, urednom, dobro organizovanom centralnom konzolom i kombinacijom ručnih i digitalnih kontrola za intuitivan rad.

Skulpturalni prednji kraj, lukovi točkova i veliki točkovi prečnika od 17 do 20 inča naglašavaju moćan izgled druge Kodiaq generacije. Sa dužinom od 4758 milimetara, novi Kodiaq nadmašuje svog prethodnika za 61 milimetar. U verziji sa sedam sedišta, putnici u trećem redu sedišta sada imaju 15 milimetara više prostora za glavu, na 920 milimetara. Kapacitet prtljažnika ostaje izdašan – 340 do 845 litara za sedmosede i 910 litara za petosed.
Dimenzije:
Dužina [mm] 4758
Širina [mm] 1864
Visina [mm] 1657
Međuosovinsko rastojanje [mm] 2791
Zapremina prtljažnika [litara] 910
Kodiaq druge generacije dolazi sa potpuno redizajniranim enterijerom. Novi centralni ekran osetljiv na dodir meri 12,9 inča. Štaviše, kupci sada mogu da naruče head-up ekran kao dodatak virtuelnom kokpitu od 10,25 inča. Kodiaq druge generacije odlikuje pametna kombinacija ručnih i digitalnih kontrola. Svoj debi u Kodiaqu ima zadnji odeljak za odlaganje u centralnom tunelu sa držačem za čaše za putnike pozadi. Drugi red sedišta može da se pomera, a fleksibilni element u prtljažniku održava stvari urednima. Pored toga, veliki SUV dolazi sa poznatim karakteristikama kao što su štitnici ivica vrata i kultni kišobran na vozačevim vratima.
Više snage, nove tehnologije i veća održivost
Kodiaq druge generacije karakteriše još sofisticiraniji dizajn, upotreba održivih materijala i inovativne tehnologije kao što su druga generacija Full LED Matrix farova. Njegova dva benzinska i dva dizel motora kreću se od 110 kW (150 KS) do 150 kW (204 KS). 2.0 TDI sa 142 kW (193 KS) i 2.0 TSI sa 150 kW (204 KS) dolaze sa pogonom na sve točkove kao standard.
Kodiaq iV, prvi plug-in hibrid u ovoj seriji modela, takođe nudi ukupnu izlaznu snagu od 150 kW (204 KS). U Kodiaqu iV, 1.5 TSI od 110 kW (150 KS) i električni motor udružuju snage kako bi razvili sistemsku snagu od 150 kW (204 KS), koja se isporučuje na prednje točkove preko 6-stepenog DSG-a. Visokonaponska baterija od 25,7 kWh obezbeđuje potpuno električni domet od više od 100 kilometara.
Pored modela Kodiaq iV, Škoda nudi po par modernih i efikasnih dizel i benzinskih motora, koji su isključivo upareni sa 7-stepenim DSG menjačem. Dve 2.0 TDI jedinice proizvode 110 kW (150 KS) odnosno 142 kW (193 KS).
1.5 TSI je početni benzinski motor sa 110 kW (150 KS), koji označava debi blage hibridne tehnologije u Kodiaqu. Oba hibridna motora su deo najnovije generacije EA 211 evo2 motora. Oni rade na Millerovom ciklusu koji štedi gorivo i poseduju turbo punjač sa promenljivom geometrijom turbine. 1.5 TSI sa blago-hibridnom tehnologijom takođe dolazi sa tehnologijom aktivnih cilindara najnovije generacije (ACT+). Snažnija 2.0 TSI benzinska jedinica isporučuje 150 kW (204 KS). TDI motori od 142 kW (193 KS) i TSI od 150 kW (204 KS) standardno su opremljeni pogonom na sve točkove, a svih pet pogonskih agregata ispunjavaju Euro 6e standard emisije.
Za drugu generaciju modela, Škoda je još više podigla nivo bezbednosti Kodiaqa i dodatno unapredila neke od svojih brojnih sistema pomoći. Primeri ovoga uključuju pomoć u hitnim slučajevima i pomoć pri zastoju u saobraćaju.
Prvi put u Kodiaqu dostupan je novi sistem pomoći pri parkiranju na daljinu, koji će debitovati sledeće godine i omogućiti daljinsko parkiranje pomoću aplikacije. Omogućava manevrisanje SUV-om na uskim parking mestima izvan vozila pomoću aplikacije za pametne telefone. Vozilo i pametni telefon komuniciraju preko Bluetootha na udaljenosti do pet metara. Kodiaq se može pomerati napred i nazad u pravoj liniji koristeći pametni telefon kao daljinski upravljač. Tokom manevara parkiranja, sistem može detektovati približavanje objekata i pešaka i automatski sprečiti sudare.
Pored toga, postoji do devet vazdušnih jastuka koji štite putnike, za najbolju moguću pasivnu bezbednost.
Deo opcione pomoći pri putovanju je pomoć pri zastoju u saobraćaju, koja kombinuje prediktivni tempomat sa funkcijama Adaptive Lane Assist. Omogućava automatsko pokretanje, kočenje i upravljanje u zagušenom saobraćaju do brzine od 60 km/h prilagođavajući se kretanju okolnih vozila.
Izvor: Škoda
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Bonus video: Škoda Kodiaq