Nova Škoda Superb: novi detalji

Nova generacija će uskoro započeti novo poglavlje u priči o uspehu Škode Superb
Škoda Superb će ove godine preći na svoju četvrtu generaciju. Naslednik veoma uspešnog prethodnika će ponuditi potpuno novi dizajn. Za sada je još uvek skriven pod kamuflažom, ali u videu prezenter Aleks Montiro pokazuje neke od veoma zanimljivih detalja novog automobila.
Četvrta generacija Škode Superb je dobila dizajn sa uglađenim, ali izraženim i jasno definisanim linijama, kao i nova prednja svetla sa tradicionalnim kristalnim dizajnom inspirisanim češkim kristalom.

Kod novog Superba, Škoda je unapredila prepoznatljivi dizajn brenda uvođenjem niza skulpturalnih linija. Model će biti dostupan kao elegantan hečbek sa praktičnim vratima prtljažnika, kao i karavanski Combi. Dizajn osvetljenja napred i pozadi je postao dinamičniji u svim novim Superb verzijama. Zadnja svetla su znatno viša nego kod prethodnika, a novi kristalni elementi pojačavaju njihov trodimenzionalni izgled. Farovi, koji su takođe postali oštriji i kristalniji, dostupni su u dve verzije. Heksagonalni bi-LED matrix moduli kompletnih LED matrix farova su dopunjeni obojenim kristalnim elementom zvanim Crystallinium. Crystallinium je potpuno nova posebna karakteristika koja evocira kristalno staklo u boji, donoseći novi izgled farovima.

U poređenju sa prethodnom generacijom, novi model će biti duži i viši, nudeći više prostora za putnike.
Novi Superb hečbek je dugačak 4912 mm (+ 43 mm), širok 1849 mm (- 15 mm), visok 1481 mm (+ 12 mm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2841 mm.
Novi Superb Combi je dugačak 4902 mm (+ 40 mm), širok 1849 mm (- 15 mm), visok 1482 mm (+ 5 mm), a ima međuosovinsko rastojanje od 2841 mm.
Prtljažnik, koji je bio jedna od istaknutih karakteristika Superba od njegovog nastanka, biće 30 litara veći u karavanskoj verziji i 20 litara u hečbeku, što će novi Superb ponovo učiniti jednim od najprostranijih i najpraktičnijih automobila u svojoj klasi.
Prostor za glavu je značajno porastao za sve putnike, a prtljažni prostor ima izdašnih 645 litara u hečbeku i 690 litara u Combi karavanskoj verziji.

Unutrašnjost novog Superba je redizajnirana sa jasnim fokusom na usredsređenost na kupca. Svaki aspekt je poboljšan sa ciljem da se pojednostavi korisničko iskustvo. Unutrašnjost sada prikazuje inovativnu kombinaciju ručnih kontrola i digitalnog upravljanja na ekranu osetljivom na dodir. Centralna konzola je takođe redizajnirana i sada ima veoma čist i neopterećen izgled.
Unutrašnjost dobija potpuno nove kontrole, uključujući veliki ekran osetljiv na dodir koji može biti dijagonale do 12,9 inča. Novi Superb takođe koristi nove materijale u unutrašnjosti koji stavljaju snažan naglasak na održivost.
Superb će se pohvaliti bogatom opremom koja uključuje najnaprednije sisteme pomoći vozaču, uključujući, na primer, prediktivnu zaštitu biciklista. Dodajte tome i 28 Simply Clever rešenja. U videu, Aleks pokazuje sada već legendarni pretinac za kišobran na vratima koji je debitovao na modelu prve generacije 2001. godine.
Nova Škoda Superb je podigla bezbednost na novi nivo. Dolazi sa brojnim novim ili poboljšanim sistemima pomoći. Pomoć pri skretanju i pomoć na raskrsnici debituju u Superbu. Pored poznate funkcije prediktivne zaštite pešaka, standardni Front Assist sada takođe otkriva bicikliste. Do deset vazdušnih jastuka, uključujući centralni vazdušni jastuk, obezbeđuju visok nivo pasivne bezbednosti.
Superb četvrte generacije nudi sveobuhvatno poboljšanu funkciju pomoći u hitnim slučajevima, dok je pomoć pri skretanju prva za ovu seriju modela. Upozorava na potencijalne sudare sa nadolazećim vozilima pri skretanju u sporedne ulice i automatski koči. Još jedna nova funkcija je Crossroad Assist. Ovo koristi radarske senzore u prednjem braniku da detektuje poprečni saobraćaj na raskrsnicama gde može biti smanjena vidljivost i izdaje zvučno upozorenje zajedno sa vizuelnim upozorenjem na centralnom displeju.
Front Assist sistem je takođe ažuriran; pored zaštite pešaka, sada pazi i na bicikliste, zahvaljujući funkciji prediktivne zaštite biciklista. Novi Top View koristi četiri kamere za praćenje okoline vozila od 360 stepeni, sada sa poboljšanom rezolucijom slike.
Što se tiče pasivne bezbednosti, Superb sada nudi ukupno deset vazdušnih jastuka: vazdušne jastuke za vozača i suvozača, prednje bočne i vazdušne jastuke za glavu i vazdušni jastuk za kolena vozača, kao i centralni vazdušni jastuk između prednjih sedišta koji su standardno uključeni kako bi sprečili sudar putnika jedni sa drugima u slučaju nesreće. Opciono su dostupna dva bočna vazdušna jastuka za spoljna zadnja sedišta.
Po prvi put će biti dostupan blagi hibridni pogon, a svi modeli su standardno opremljeni automatskim DSG menjačem.
Ispod haube novajlije biće izbor od šest pogonskih agregata sa snagom od 110 kW do 195 kW (150 KS do 265 KS). Tri će biti TSI jedinice (sa blagim hibridom 1.5 eTSI kao osnovnom opcijom), dva će biti snažna TDI motora, a tu će se naći i plug-in hibrid Superb iV, koji obećava čisto električni domet od preko 100 kilometara. Nepotrebno je reći da će verzije sa pogonom na sve točkove biti još jedna opcija.
Portfolio pogonskih agregata za novu Superb generaciju uključuje – pored tri benzinska motora i dva dizela – potpuno novi blagi hibrid i novi plug-in hibrid sa povećanim električnim dometom. Potonji je rezervisan za Combi karavansku verziju, sa 1.5 TSI od 110 kW (150 KS) koji sada dopunjuje njegov električni motor. Maksimalna snaga agregata od 150 kW (204 KS) dostiže prednje točkove preko 6-brzinskog DSG-a. U poređenju sa prethodnikom, baterija je porasla za 12,7 kWh na 25,7 kWh, povećavajući električni domet vozila na više od 100 kilometara.
Početni motor je 1.5 TSI sa blago-hibridnom tehnologijom i snagom od 110 kW (150 KS). Oba hibridna motora su iz nove generacije EA 211 evo2 motora, rade na Millerovom ciklusu sa ekonomičnom potrošnjom goriva i imaju turbopunjač sa promenljivom geometrijom turbine. 1.5 TSI sa blago-hibridnom tehnologijom takođe dolazi sa tehnologijom aktivnih cilindara najnovije generacije (ACT+).
Postoje i dve 2.0 TSI varijante koje isporučuju 150 kW (204 KS) i 195 kW (265 KS). Najbolji benzinski motor standardno dolazi sa pogonom na sve točkove, kao i najsnažniji dizel, 2.0 TDI sa 142 kW (193 KS). Početni dizel je 2.0 TDI sa 110 kW (150 KS). Svi benzinski motori i dizel motori su upareni sa 7-brzinskim DSG-om, a svih šest opcija pogonskog sklopa ispunjavaju Euro 6e standard emisije.
Svetska premijera novog Superba će se održati u novembru 2023.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs