home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Opel Experimental

Kako pišu pojedini mediji, i Opel radi na pristupačnijem električnom modelu koji bi trebalo da košta 25.000 evra.

To znači da nas očekuje električni Opel koji će biti manji i pristupačniji od Corse Electric.

Sa ciljnom cenom od 25.000 evra, taj neimenovani model bi, pored nedavno predstavljenog Citroena e-C3 (po ceni od 23.330 evra), mogao da parira budućim gradskim električnim vozilima kao što su Fiat Panda EV, Renault 5, Kia EV2 i VW ID.1 / ID.2.

Florijan Huetl, generalni direktor Opela, ocenio je da je novi gradski automobil „moguć” i navodi da „u ponudi ima mesta za manji model” ispod Corse.

Iako Opelov gradski EV nije zvanično potvrđen, ovo sugeriše da bi već mogao da bude u razvoju. Automobil bi trebalo da odlikuje stilski jezik koji je ranije ove godine uveo Opel Experimental koncept.

Izvršni direktor nije ulazio u detalje o osnovama manjeg EV-a, ali sudeći po Stellantisovoj ponudi, mogao bi da se bazira ili na "Smart Car" ili na tehnološki naprednijoj STLA Small platformi.

Prvu je predstavio Citroen e-C3 i potvrđeno je da podržava sedam novih modela iz Citroena i dva druga brenda Stellantis (najverovatnije Fiat i Opel).

Šef Opela je nagovestio da je ključ za takvu ponudu razvoj novih baterija koje će biti jeftinije, lakše i manje veličine. Ovo bi omogućilo Opelovom urbanom EV-u da kombinuje pristojan domet i unutrašnji prostor, a da pritom ne bude preskup.

Huetl je rekao da jeftina električna vozila postaju „velika privlačnost“ u industriji jer je to ono što većina kupaca želi. U tom kontekstu, Opel cilja na cenu od 25.000 evra za električni gradski automobil sledeće generacije, što odgovara ciljnoj ceni Renaulta 5 i VW ID.2. Zanimljivo je da je generalni direktor Opela rekao da je cilj od 20.000 evra „neostvariv” zbog visoke cene materijala. Ovo je u suprotnosti sa činjenicom da će potpuno novi Citroen e-C3 na kraju koštati 19.990 evra sa manjom baterijom. VW  ima sličan cilj za ulaznu cenu urbanog krosovera ID.1 koji se očekuje 2026. godine, dok bi Fiat Panda sledeće generacije koja dolazi 2024. mogla biti još jeftinija.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 900



Komentari