Uskoro nova Dacia Duster
Treća generacija SUV-a Dacia Duster, istaknutog i dobro prodavanog SUV modela, trebalo bi uskoro da ima svoj debi. Dizajnerski će se oslanjati na koncept Bigster (na slici), a na tržište će stići početkom 2024.
Ako postoji proizvođač automobila u odličnoj ‘’formi’’, to je nesumnjivo Dacia. Nedavno je rumunski brend u vlasništvu Renaulta proslavio rekord od 8 miliona prodatih vozila širom sveta, a sada se sprema da lansira treću generaciju Dustera, modela čija prodaja cveta na evropskom tržištu. Dustera je inače u prošloj godini odabralo nešto više od 197.000 kupaca u Evropi i preko dva miliona ukupno od 2010. kada se tek pojavio na tržištu. To ga čini najprodavanijim SUV modelom prema privatnim kupcima na Starom kontinentu i ujedno drugim najprodavanijim Dacia modelom iza Sandera.
Kako prenosi Klix.ba, zvaničnih informacija još nema, ali pojedini mediji bliski Daciji, objavili su da će se prezentacija održati za manje od mesec dana, tačnije 29. novembra u Portugalu. Tom prilikom, Dacia će predstaviti i buduće planove kompanije, počevši od ulaska na nova tržišta Australije i Novog Zelanda, što je jasan pokazatelj da brend ima veoma važne ambicije u svetlu širenja i postizanja rekordnih rezultata i u idućoj godini.
U stvari, postoje mnoge inovacije koje će uskoro biti predstavljene s ovim modelom. Dizjaneri su već pripremili eksterijer koji će pretrpiti značajne promene, odstupajući od prethodne dve verzije. Crpeći inspiraciju iz konceptnog automobila Dacia Bigster, novi Duster će imati izraženiju masku, uvodeći dominantniji dizajn koji govori o modernosti i odvažnosti. Novi Dacia Duster će konačno napustiti arhaičnu platformu Clija 2. Novajlija će kao i ostali aktuelni modeli Dacije biti izgrađen na modernoj platformi CMF-B (Renault Clio), najavljujući novu eru za ovaj model. Ovaj pomak omogućiće ugradnju hibridne tehnologije, ali rezultiraće primetnim povećanjem veličine. Dužina Dustera 3 će premašiti aktuelnih 4,3 metra na gabarite sa dužinom od 4,4-4,5 metara. Ovo povećanje će se pretvoriti u prostraniju unutrašnjost, dajući putnicima komforniji prostor.
U Evropi, budući Duster bi trebalo da bude opremljen 1,2 litarskim 3-cilindarskim MHEV motorom od 130 KS, istom motorizacijom kao kod Renault Australa i niza drugih modela iz Renault-Nissan Alijasne, ali sa manje snage i za početak samo sa ručnim menjačem. Od 2025. bi trebalo da stigne 4x4 LPG benzinac, zatim jači 1,3 litarski turbobenzinski motor i svakako automatski menjač.
Veliki znak pitanja ostaje cena, s obzirom na to da je Dacia identifikovana kao pristupačniji brend, pa će zato biti izuzetno važno zadržati tu filozofiju. U ovom trenutku osnovna verzija košta oko 16.000 evra, ali u svetlu napretka gotovo je sigurno da će nova verzija premašiti granicu od 20.000 evra, najverovatnije da će ulazni 1.2 MHEV koštati oko 22.000 evra. Međutim, očekuje da Dacia podigne lestvicu i po pitanju luksuznije opreme nudeći panoramski krovni otvor, veliki ekran osetljiv na dodir, kameru za parkiranje od 360 stepeni i električno podesivo vozačevo sedište.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia