Dolazi i Dacia Bigster

Dacia se sve bolje kotira na evropskom tržištu, a dolaskom Bigstera stvari će se dodatno promeniti.
Dacia je više nego uspešno promenila identitet. Više to nije jeftina marka za tržišta u razvoju, a još manje marka poznata po bezličnim i ekstremno jeftinim modelima. Ponuda je sada atraktivnija, vizuelni identitet takođe, a i cene su, hteli to priznati ili ne, porasle.
U SUV segmentu trenutno je vrh ponude Duster, jedan od modela koji se još uvek nalaze na pola puta između nekadašnje jeftinije Dacije i nove sofisticiranije marke. A za sve koji žele više od radnog vozila iz Rumunije uskoro dolazi i Bigster, navodi Index.hr.

Model je najavljen konceptom (na slikama) koji je merio izdašnih 4.6 metara u dužinu. I upravo je koncept najavio novi logo marke postavljen na atraktivniju masku. Šta očekivati od serijske varijante, rekli su brojni predlozi amaterskih grafičkih dizajnera, ali svi s gotovo istim rešenjima.
Tako se predviđa ugradnja konvencionalnih prednjih svetala, jednostavnije oblikovanih branika te vrlo verovatno naplataka tradicionalnijeg dizajna. Agresivan i robustan izgled s izbačenim blatobranima i naglašenim ivicama će ostati, kao i rešenje sa spojenim pragovima i plastičnim ivicama.
Kad je u pitanju kabina, sasvim je jasno da Bigster postaje najkomforniji model marke. Gotovo je sigurna verzija sa sedam sedišta, a prednja armatura bi mogla da bude vrlo slična onoj kod novog Dustera. Ipak treba misliti i na troškove jer Bigster mora da ostane pristupačan.
Mnoge će zanimati mogućnost da ulazna verzija bude lišena nepotrebnih dodataka poput centralnog ekrana ili skupih sistema asistencije. Ako se to dogodi, Bigster bi mogao da bude pravi hit na tržištima poput našeg. S druge strane, Extreme verzija će sigurno biti pravi šminker.
Najveća Dacia će sigurno u asortimanu imati i avanturističke dodatke poput krovnih kutija, kamperskih dodataka i druge opreme koja otvara nove mogućnosti korišćenja.
Ispod poklopca treba očekivati nešto modernije motore. U ponudi će biti Renaultov 1.2 trocilindraš u formi blagog hibrida, zatim samopunjivi hibrid i, vrlo verovatno, bi-fuel verzija s plinskom instalacijom. Dizelaš je, nažalost, stvar prošlosti.
Iako gotovo veličine Kodiaqa, ovaj model je postavljen na istu CMF-B platformu kao manji modeli koncerna. Takođe, brojne komponente deliće s novim Dusterom, pa se očekuje da će imati vrlo konkurentnu cenu. Realno je očekivati da će novi Duster cenom skočiti na otprilike 21.000 evra. Bigster bi mogao da kreće od oko 23.000 evra, što bi ga učinilo odličnom opcijom.
Izvor: Index.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia