home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lancia Ypsilon

Lancia je još ranije predstavila svoju mapu puta za narednu deceniju, pri čemu je elektrifikacija u centru pažnje. Sve će početi predstavljanjem novog Ypsilona 2024. godine, nakon čega sledi lansiranje vodećeg modela Gamma EV 2026. godine, kao i potpuno električne Delte 2028. godine.

Sva tri vozila koja je najavila Lancia čine deo Stellantisove strategije Dare Forward 2030.

Sada stiže i potvrda da će novi Ypsilon premijeru imati u februaru 2024. u Milanu.

Italijanski brend je najavio da će novi Ypsilon biti u ponudi i u potpuno električnoj i u hibridnoj varijanti. Međutim, počev od 2026. godine, kompanija će ekskluzivno predstavljati samo nova električna vozila, a do 2028. cela njihova linija će se sastojati isključivo od modela na električni pogon. To sugeriše da će hibridna verzija novog Ypsilona imati relativno kratak životni vek, koji će trajati samo četiri godine.

Očekuje se da će model odražavati glavne stilske karakteristike Pu+Ra HPE koncepta, uključujući osvetljenu masku, panoramski krov i retro-futuristički enterijer inspirisan italijanskim nameštajem od ekološki održivih materijala.

Novi model bi trebalo da otelotvoruje principe novog dizajnerskog jezika brenda, čistog i radikalnog dizajnerskog jezika gde se zapremine automobila stvaraju od preseka elementarnih i ikonskih formi kao što su krug i trougao, u kombinaciji sa nekoliko eklektičnih detalja.

Nova generacija Ypsilona biće duga oko 4 metra. Ovo predstavlja povećanje u poređenju sa njegovim prethodnikom od 3,84 metra koji je u prodaji od 2011. i deli svoju platformu sa Fiatom 500.

Lancia je takođe najavila saradnju sa italijanskim proizvođačem nameštaja Cassina, kada je u pitanju dizajn enterijera budućih modela.

S tim u vezi, u februaru sledeće godne će se pojaviti i Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, dostupna u samo 1.906 numerisanih i sertifikovanih jedinica u 100% električnoj verziji.

Što se unutrašnjosti tiče, Lancia je ranije govorila o ekstenzivnoj upotrebi održivih materijala u elegantnoj atmosferi inspirisanoj italijanskim dnevnim sobama i dizajnom nameštaja.

Novi Ypsion će biti i prvi Lancia model koji će biti opremljen S.A.L.A. interfejsom. Da bi se stvorilo sve potpunije i impresivnije iskustvo, napredak S.A.L.A. pratiće evoluciju Stellantis tehnoloških platformi korak po korak, tako da svaki brend može da prilagodi karakteristike svojih različitih modela.

S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) čini stub Lancia tehnologije bez napora. S.A.L.A. je minimalan i pametan virtuelni interfejs, koji spaja audio, kontrolu klime i funkcije osvetljenja. Vozač i putnici zato mogu da prilagode unutrašnjost automobila jednostavnim pritiskom na dugme ili čak zvukom svojih glasova.

Lancia je uvek proizvodila modele koji su ponovo pisali istoriju tri glavne automobilske klase: gradskih automobila, vodećih modela i kompaktnih limuzina. To će biti slučaj i u budućnosti, kada će njihovi novi automobili ponuditi najbolje od sva tri segmenta i imati koristi od specijaliteta Stellantis platforme. Kompaktni, okretni i zabavni za vožnju, novi modeli Lancia će se obraćati evropskoj bazi kupaca, „progresivnim klasičnim uticajnim ljudima“, koji traže bezvremensku eleganciju, italijanski duh i inovaciju, zajedno sa udobnim i prijatnim iskustvom u vozilu.

Lancia će se proširiti i na evropska tržišta van Italije, stvarajući 100 novih predstavništava u 60 velikih evropskih gradova i kladeći se na optimističnih 50 procenata onlajn prodaje.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 760



Komentari