home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Hyper Urban

Nova, električna generacija Nissan Qashqaija biće dizajnirana, projektovana i proizvedena u Velikoj Britaniji, a kompanija planira da novi model ima istu cenu kao i aktuelna verzija sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

Novi model će biti stilizovan u Nissanovom britanskom dizajnerskom studiju u Londonu i biće inspirisan Hyper Urban konceptom (na slikama), koji je nedavno prikazan na sajmu automobila u Tokiju. Odvažni stil eksterijera tog koncepta će biti zadržan za serijski model, iako će radikalna unutrašnjost biti ublažena.

Nissan Hyper Urban

Qashqai se trenutno nudi sa benzinskim i hibridnim pogonskim agregatima, ali sledeća generacija, koja će se pojaviti u drugoj polovini ove decenije, biće ponuđena samo kao električni automobil. Uprkos tome, šef Nissana Makato Uchida rekao je da je lansiranje modela četvrte generacije po ceni jednakoj odlazećoj SUS verziji „ono čemu težimo i što je naša ambicija“.

Uchida je priznao da je postizanje pariteta cena između SUS i EV mašina predstavljalo izazov, dodajući: „S jedne strane govorimo o obimu i kako to podržati, a sa druge strane nam je potrebno da se uspostavi lanac snabdevanja. „U fazi smo razmatranja kako ćemo napraviti EV-ove [po ceni] sa SUS-om. To je izazovna diskusija, jer se propisi u svakoj zemlji ne kreću istim tempom."

Qashqai se trenutno proizvodi u Nissanovoj fabrici u Sanderlendu, a kompanija je nedavno potvrdila investiciju za električnog naslednika koji će se tamo proizvoditi zajedno sa električnim Juke modelom i naslednikom Leafa EV.

Nissan tek treba da otkrije mnoge tehničke detalje novog Qashqaija, iako će se bazirati na platformi CMF-EF alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, električnoj arhitekturi dizajniranoj za automobile C i D segmenta. Već se koristi za Renault Megane i Renault Scenic, a takođe će biti osnova Nissan Juke i Nissan Leaf sledeće generacije.

Baterija za Qashqai sledeće generacije će se proizvoditi u Sanderlendu, a Nissanov partner AESC planira da izgradi treću gigafabriku baterija na tom mestu.

Jedan od ključnih fokusa za sledeći Qashqai biće na maksimiziranju efikasnosti. Uprkos oštrom, ugaonom stilu Hyper Urbana David Moss, Nissanov šef za evropska istraživanja i razvoj, rekao je da je kompanija „posvetila mnogo više pažnje aerodinamici“ nego kod prethodnih modela u pokušaju da maksimizira efikasnost.”

Nissan tek treba da potvrdi kada će sledeći Qashqai stići na tržište. Na osnovu životnog ciklusa trenutnog modela, očekivalo bi se oko 2029. godine, iako bi se to moglo prilagoditi u zavisnosti od brzine usvajanja električnih automobila.

Nissan ima za cilj da prodaje samo električne automobile u Evropi od 2030. godine, dok će Velika Britanija zabraniti prodaju svih novih automobila bez nulte emisije 2035. godine.

Ali tržište u Velikoj Britaniji je samo jedan faktor: 80 odsto Qashqaija napravljenih u Sanderlendu se izvozi. Šefovi kompanija su napomenuli da postoje izazovi zbog neujednačenog prelaska na vozila sa nultom emisijom na različitim tržištima. Zato je moguće da bi Nissan mogao da nastavi da proizvodi postojeće SUS Qashqai i Juke modele zajedno sa njihovim naslednicima na istim proizvodnim linijama.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 566



Komentari