home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID

Volkswagen radi na razvoju električnog ID.1 hečbeka za manje od 20.000 evra, a koji na tržište treba da stigne  2026. ili 2027. godine, kao deo obnovljenog napora automobilskih firmi da proizvode pristupačne električne modele.

Novi EV će služiti i kao duhovni naslednik e-Up gradskog automobila i trebalo bi da ponudi sličnu kombinaciju kompaktnog pakovanja i osnovne tehnologije. Takođe, neki mediji sugerišu da bi možda mogao da ponese i naziv Up.

Šef tehničkog razvoja Kai Grunitz je sugerisao da će to biti očigledan naslednik uspešnog gradskog automobila po svojoj koncepciji i da će neizbežno deliti neke dizajnerske elemente i atribute.

„’ID 1’ će biti blizak Up-u u pogledu korisnosti tog automobila,” navodi Grunitz. „To će biti automobil koji se uklapa u DNK dizajna marke Volkswagen i DNK funkcionalnosti, ali po nižoj ceni.”

On nije potvrdio povratak naziva Up, ali Volkswagen pridaje veliku vrednost svojim najdužim i najuspešnijim imenima. Golf, Passat i Tiguan bi trebalo da budu zadržani i u eri električnih vozila, uz sugestiju da bi se strategija numeričkog imenovanja brenda za ID EV vozila mogla penzionisati.

Koristeći novu električnu platformu na kojoj će se zasnivati slični modeli brendova Cupra i Škoda, ID.1 će se u gami nalaziti ispod buduće serijske verzije modela ID.2, koji VW namerava da prodaje za oko 25.000 evra.

Detalji arhitekture novog automobila tek treba da budu otkriveni, ali će se razlikovati od MEB Entry platforme.

U svakom slučaju, ID.1 će biti vozilo fokusirano na grad, tako da će domet biti manji problem nego kod mnogih EV, što će mu omogućiti relativno malu bateriju. Očekuje se domet od nešto manje od 200 milja (oko 320 km).

Razvoj baterija je ključan za snižavanje cene automobila, pri čemu Volkswagen grupa stavlja veliki naglasak na razvoj objedinjene tehnologije baterijskih ćelija koja se može primeniti u svim njenim brendovima i potencijalno može smanjiti troškove do 50%.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 346



Komentari