Nova Lancia Ypsilon bez maske

Tokom snimanja promotivnog materijala, u Italiji je uhvaćena nova Lancia Ypsilon, i to potpuno bez maske.
Nedavno je inače potvrđeno da će novi Ypsilon zvaničnu premijeru imati 14. februara u Milanu, ali zahvaljujući ovim slikama tajni oko izgleda više nema.

Novi Ypsilon će obeležiti Lancijin veliku povratak, počev od sredine 2024. povratkom u Francusku, Španiju, Nemačku, Belgiju, Portugal i Holandiju, pored Italije.

Sportska HF verzija će stići 2025. godine. Te 2025., automobil bi trebalo da vrati italijanski brend i u svet relija nakon slavnih 80-ih i 90-ih. Nakon njega će na tržište stići i nova Lancia Gamma i nova Delta.

Italijanski brend je još ranije najavio da će novi Ypsilon biti u ponudi i u potpuno električnoj i u hibridnoj varijanti. Međutim, počev od 2026. godine, kompanija će ekskluzivno predstavljati samo nova električna vozila, a do 2028. cela njihova linija će se sastojati isključivo od modela na električni pogon. To sugeriše da će hibridna verzija novog Ypsilona imati relativno kratak životni vek, koji će trajati samo četiri godine.

Ypsilon nove generacije odražava glavne stilske karakteristike Pu+Ra HPE koncepta, uključujući masku, panoramski krov i retro-futuristički enterijer inspirisan italijanskim nameštajem od ekološki održivih materijala.
Novi model otelotvoruje principe novog dizajnerskog jezika brenda, čistog i radikalnog dizajnerskog jezika gde se zapremine automobila stvaraju od preseka elementarnih i ikonskih formi kao što su krug i trougao, u kombinaciji sa nekoliko eklektičnih detalja.
Nova generacija Ypsilona je dugačka oko 4 metra. Ovo predstavlja povećanje u poređenju sa njegovim prethodnikom od 3,84 metra koji je u prodaji od 2011. i deli svoju platformu sa Fiatom 500.
Lancia je takođe najavila saradnju sa italijanskim proizvođačem nameštaja Cassina, kada je u pitanju dizajn enterijera budućih modela.
S tim u vezi, u februaru će se pojaviti i Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, dostupna u samo 1.906 numerisanih i sertifikovanih jedinica u 100% električnoj verziji. Trebalo bi da koristi isti električni pogon sa 150KS kao i njegovi rođaci, sa baterijom od 54 kWh.
Nakon toga će doći na red blaga hibridna varijanta koja bi trebalo da koristi 1.2 PureTech benzinski agregat sa 136 KS. Tek 2025. stiže HF sportska verzija sa električnim motorom od 240 KS i vremenom od 0 do 100 km/h od 5,8 sekundi.
Automobil će biti napravljen na platformi CMP i proizvodiće se u Stellantis fabrici u Španiji. Imaće nekoliko hibridnih verzija u asortimanu, ali električna verzija će prva stići na tržište.
Što se unutrašnjosti tiče, Lancia je ranije govorila o ekstenzivnoj upotrebi održivih materijala u elegantnoj atmosferi inspirisanoj italijanskim dnevnim sobama i dizajnom nameštaja.
Novi Ypsion će biti i prvi Lancia model koji će biti opremljen S.A.L.A. interfejsom. Da bi se stvorilo sve potpunije i impresivnije iskustvo, napredak S.A.L.A. pratiće evoluciju Stellantis tehnoloških platformi korak po korak, tako da svaki brend može da prilagodi karakteristike svojih različitih modela.
S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation) čini stub Lancia tehnologije bez napora. S.A.L.A. je minimalan i pametan virtuelni interfejs, koji spaja audio, kontrolu klime i funkcije osvetljenja. Vozač i putnici zato mogu da prilagode unutrašnjost automobila jednostavnim pritiskom na dugme ili čak zvukom svojih glasova.
Lancia je uvek proizvodila modele koji su ponovo pisali istoriju tri glavne automobilske klase: gradskih automobila, vodećih modela i kompaktnih limuzina. To će biti slučaj i u budućnosti, kada će njihovi novi automobili ponuditi najbolje od sva tri segmenta i imati koristi od specijaliteta Stellantis platforme. Kompaktni, okretni i zabavni za vožnju, novi modeli Lancia će se obraćati evropskoj bazi kupaca, „progresivnim klasičnim uticajnim ljudima“, koji traže bezvremensku eleganciju, italijanski duh i inovaciju, zajedno sa udobnim i prijatnim iskustvom u vozilu.
Lancia će se proširiti i na evropska tržišta van Italije, stvarajući 100 novih predstavništava u 60 velikih evropskih gradova i kladeći se na optimističnih 50 procenata onlajn prodaje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto i video: Cochespias.net
DOPUNJENO: Nove slike koje objavljuju sajtovi It.motor1.com i Quattroruote.it:


