home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes EQG

Kako navode britanski mediji, nanja verzija Mercedesove G klase će se nuditi samo u potpuno električnoj verziji, a očekuje se tokom 2026. godine.

Novi model će razviti Mercedesova nova specijalizovana G divizija kao treći model u proširenoj G gami, i to nakon već potvrđenog Mercedesa EQG (na slici).

Tehnički šef Mercedesa Markus Šefer je potvrdio planove za magazin Autocar na nedavnom CES sajmu u Las Vegasu, odbacivši nagoveštaje da bi model mogao da bude ponuđen i sa hibridnim pogonom.

Model je prvi potvrdio izvršni direktor kompanije Ola Kelenius na sajmu automobila u Minhenu, gde ga je nazvao „mali G… sin ili ćerka legendarnog velikog G“.

Šef dizajna Mercedes-Benza Gorden Vagener je za Autocar rekao da će novi model dizajnersku inspiraciju crpeti iz „ikoničnog DNK“ postojeće G klase, rekavši: „Imaće svoj karakter, ali će biti G“.

Ponuda G klase će se prvo proširiti kasnije ove godine novim električnim Mercedesom EQG, dok će novi 'mali G' uslediti 2026.

Mercedes je lansirao novu modularnu arhitekturu (MMA) koja će se koristiti za niz automobila osnovnog nivoa u narednim godinama, počev od novog Mercedesa CLA, ali je Šefer potvrdio da će 'mali G' imati drugačiju platformu, koristeći module iz Mercedesovih većih automobila sa zadnjim pogonom, zbog svoje potrebe da ponudi istinsku off-road sposobnost.

Manja G klasa će biti ključna u uspostavljanju G-a kao Mercedesovog podbrenda na isti način kao Maybach i AMG.

Kelenius je prošle godine rekao: „Većina luksuznih kompanija gradi svoj portfolio na osnovu jedne ili dve prave ikone. Mercedes-Benz ima sreću da ima više kultnih proizvoda i brendova na gornjem kraju svog portfelja, kao što su S klasa, SL, G klasa, kao i brendovi AMG i Maybach. „Ovde vidimo veliki potencijal da proširimo naš vrhunski portfolio sa još fascinantnijim proizvodima.”

Kao i budući CLA, novi kompaktni SUV će verovatno imati električnu arhitekturu od 800 V, omogućavajući da se doda domet od 248 milja (oko 400 km) za samo 15 minuta preko punjača od 250 kW.

Verovatno će takođe biti opremljen novim tipom elektromotora koji je razvijen i proizveden u kompaniji i koji će debitovati u CLA. U toj kompaktnoj limuzini, snaga će se kretati od 201 KS u osnovnoj varijanti sa pogonom na zadnje točkove do 536 KS u AMG modelu sa dva motora.

Očekuje se da će manja G klasa pratiti CLA u ponudi izbora litijum baterija kapaciteta između 58 kWh i 85 kWh.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 489



Komentari