Novi Peugeot 5008 u martu

Peugeot će u martu ove godine prikazati novu generaciju modela 5008 koja će imati i električnu verziju E-5008.
Peugeot inače želi da ponudi električnu verziju svakog svog modela do 2025. godine i tvrdi da će 100 odsto automobila koje prodaje u Evropi do 2030. biti potpuni EV. Ali da bi premostio jaz, takođe je još ranije najavio novu liniju motora sa blagim hibridom.
Novi 5008 će biti baziran na istoj platformi STLA Medium kao i manji Peugeot 3008, nudeći sličnu kombinaciju hibridnih i baterijsko-električnih pogona. 3008 hybrid kombinuje 1,2 litarski benzinski motor sa električnim motorom, šaljući kombinovanu snagu od 136 KS na prednje točkove preko šestostepenog automatskog menjača.
Električni E-3008 dolazi nekoliko varijanti. Bazna verzija ima motor sa 210 KS i 343 Nm, baterije od 73 kWh i domet do 525 km. Sledi varijanta sa dužom autonomijom koja raspolaže sa 230 KS i 343 Nm, a koja uz baterije od 98 kWh ima autonomiju do 700 km. Na vrhu je verzija Dual Motor sa ukupno 320 KS, a uz baterije od 73 kWh domet je do 525 km.
Punjenje od 20% do 80% traje 30 minuta za standardnu verziju, a manje od 30 minuta za varijantu sa dužom autonomijom.
Ubrzanje i domet će verovatno biti malo slabiji kod modela E-5008, zbog njegove veličine.
U unutrašnjosti se očekuje da će imati Peugeotov najnoviji i-Cockpit dizajn, koji je predstavljen u E-3008.
Centralni deo kontrolne table je novi 21-inčni zakrivljeni panoramski ekran koji spaja digitalnu instrument tablu, head-up displej i ekran osetljiv na dodir u jednu celinu. Desna strana zakrivljenog ekrana je osetljiva na dodir i omogućava pristup infotainmentu, podešavanjima i kontrolama klime. Dodatni ekran osetljiv na dodir na centralnoj konzoli sadrži „i-Toggles“ prečice sa 10 prilagodljivih mesta koje zamenjuju stare prekidače u avionskom stilu.
Peugeot pravi dalji korak ka poluautonomnoj vožnji sa sistemom Drive Assist Plus koji je dostupan na novom E-3008. Ovaj sistem pomaže vozaču koristeći sve senzore automobila (kamere, radar, itd.) i informacije iz povezanog navigacionog sistema. Očekuje se da će ga dobiti i E-5008.
Vizuelno, novi 5008 će zadržati svoju prepoznatljivu siluetu, uz veći fokus na praktičnost, što ga jasnije razlikuje od fastbeka 3008. Još jedan zanimljiv element će predstavljati i dizajn točkova, uz veliki masku, elegantno osvetljenje i svetla sa trostrukim kandžama.
5008 će se naći u prodaji do kraja 2024.
Peugeot je obećao i da će ponuditi punu paletu električnih vozila do kraja 2024. godine, uključujući E-408.
Sledeći na spisku premijera je naime Peugeot E-408, koji je više puta najavljivan u prošlosti. Električna verzija će međutim po novim najavama stići ranije nego što se očekivalo, u skladu sa Peugeotovim ambicioznim ciljem da zaokruži svoju liniju električnih vozila do kraja 2024.
Na kraju, kompanija je takođe najavila program garancije od 8 godina / 160.000 km za kupce modela E-3008 i integraciju ChatGPT tehnologije u čitavu liniju putničkih i LKV vozila.
Ivan Mitić – Autoblog.rs