Stižu električna Lancia Gamma i nova Delta

Lancia je potvrdila svoju mapu puta za naredne godine, pri čemu je elektrifikacija u centru pažnje. Sve je počelo predstavljanjem novog Ypsilona, nakon čega sledi lansiranje vodećeg modela Gamma EV 2026. godine, kao i potpuno električne Delte 2028. godine.
Italijanski brend je potvrdio da će novi Ypsilon biti u ponudi i u potpuno električnoj i u blago hibridnoj varijanti. Međutim, počev od 2026. godine, kompanija će ekskluzivno predstavljati samo nova električna vozila, a do 2028. cela njihova linija će se sastojati isključivo od modela na električni pogon.
Lancia će 2026. godine debitovati sa svojim ekskluzivnim električnim vozilom, koje će se proizvoditi u Stellantisovoj fabrici Melfi u Italiji. Sa dužinom od 470 cm biće otprilike iste veličine kao BMW Serije 4. Izvršni direktor kompanije Lancia, Luka Napolitano, kaže da će to biti elegantan fastback baziran na STLA Medium platformi. „Naš vodeći automobil, koji treba da debituje 2026. godine, biće nazvan „Gamma““, potvrdio je Napolitano.
Napolitano je takođe rekao da će nova Gamma biti "elegantna i inovativna", sa "čistom i radikalnom" spoljašnjošću i "prelepom" unutrašnjošću.
Očekuje se da će model odražavati glavne stilske karakteristike Pu+Ra HPE koncepta, uključujući osvetljenu masku, okrugla zadnja svetla, panoramski krov i retro-futuristički enterijer inspirisan italijanskim nameštajem od ekološki održivih materijala.
„Platforma STLA Medium biće savršena za Lanciju, jer će EV biti veoma efikasan i garantovaće visok nivo udobnosti, nudeći verziju sa pogonom na prednje i sva četiri točka”, dodaje Napolitano.
Zahvaljujući platformi, Lancia predviđa da će vodeći model dobiti do 700 km dometa po punjenju i snagu do 330 kW/449KS.
Takođe očekuje da će 50 odsto prodaje EV-a dolaziti iz evropskih zemalja van Italije.
Treći novi model Lancije biće nova Delta, koja će biti predstavljena 2028. godine, dugačka 4,4 metra. Biće u obliku kompaktnog hečbeka koji će poštovati svoje korene.

Do sada je otkriveno tek nekoliko detalja o novoj Delti, ali govoreći italijanskim medijima, Luka Napolitano je još ranije potvrdio povratak kompaktnog modela rekavši: „Vratiće se i biće prava Delta – uzbudljiv automobil, manifest napretka i tehnologije, i očigledno će biti električna”.
Lancia opisuje novu Deltu kao „izvajan i mišićav automobil sa geometrijskim linijama” što nas navodi da verujemo da će to biti moderna verzija originala koji je dizajnirao Giugiaro. Takođe znamo da će biti potpuno električna, verovatno zasnovana na STLA Medium arhitekturi.
Sva tri vozila koja je najavila Lancia čine deo Stellantisove strategije Dare Forward 2030.
Ovde treba pomenuti i da 2025. stiže HF sportska verzija novog Ypsilona sa električnim motorom od 240 KS i vremenom od 0 do 100 km/h od 5,8 sekundi.

Novi modeli otelotvoruju principe novog dizajnerskog jezika brenda, čistog i radikalnog dizajnerskog jezika gde se zapremine automobila stvaraju od preseka elementarnih i ikonskih formi kao što su krug i trougao, u kombinaciji sa nekoliko eklektičnih detalja.
U ranijim najavama čuli smo i za reinterpretaciju kultnih elemenata, osvetljene rešetke i luksuzne enterijere sa retro ukusom koji sadrže eko-održive materijale i obilje tehnologije. Što se tiče ugrađene tehnologije, S.A.L.A. (Sound Air Light Augmented) inteligentni virtuelni interfejs će omogućiti pristup zvučnom sistemu, klimatizaciji i ambijentalnom osvetljenju preko jednog dugmeta.
Lancia je uvek proizvodila modele koji su ponovo pisali istoriju tri glavne automobilske klase: gradskih automobila, vodećih modela i kompaktnih limuzina. To će biti slučaj i u budućnosti, kada će njihovi novi automobili ponuditi najbolje od sva tri segmenta i imati koristi od specijaliteta Stellantis platforme. Kompaktni, okretni i zabavni za vožnju, novi modeli Lancia će se obraćati evropskoj bazi kupaca, „progresivnim klasičnim uticajnim ljudima“, koji traže bezvremensku eleganciju, italijanski duh i inovaciju, zajedno sa udobnim i prijatnim iskustvom u vozilu.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs