Volkswagen Scirocco bi mogao da se vrati kao električni model

Kako navode britanski mediji, Volkswagen proučava interni dizajn, inženjering i proizvodne predloge za povratak Scirocco kupea, i to u formi električnog automobila sa stilom inspirisanim modelom iz sedamdesetih godina, kao i mogućom top verzijom R sa dva elektromotora i pogonom na sva četiri točka.
Automobil bi mogao da bude lansiran do 2028. godine, ako naravno dobije odobrenje za proizvodnju od strane generalnog direktora Tomasa Šefera.
Dok električni Golf treba da usvoji novu Volkswagenovu SSP platformu, novi Scirocco bi trebalo da se bazira na specijalno prilagođenoj verziji PPE platforme razvijenoj za novi Boxster/Cayman.
Detalji o novoj platformi električnog sportskog automobila tek treba da budu saopšteni, ali je ona po svemu sudeći zamišljena da podrži niz različitih dužina međuosovinskog rastojanja i širine, kao i verziju sa jednoim motorom i pogonom na zadnje točkove odnosno verziju sa dva motora i pogonom na sva četiri točka.
Nova platforma takođe nudi ekstremnu krutost, faktor koji ju je učinio privlačnom Audiju jer planira da razvije i kupe i kabriolet verzije budućeg električnog naslednika TT-a.
Dok će novi Boxster imati unutrašnjost sa dva sedišta, očekuje se da će novi Scirocco i TT dobiti duže međuosovinsko rastojanje, dajući prostor zadnjim sedištima i samim tim veću praktičnost.
Očekuje se da će Scirocco startovati sa otprilike 300 KS u verziji sa jednim motorom, kao i sa više od 400 KS u verijanti sa dva motora, obezbeđujući tako naslednika Scirocca R.
Inicijalni predlozi dizajna za četvrtu generaciju Sciroccoa su urađeni početkom prošle godine, ubrzo nakon dolaska Andreasa Mindta na mesto šefa Volkswagen dizajna.
„Scirocco je bio među prvim automobilima koji su koristili oštru i nisku liniju kako bi vizuelno poboljšali automobil i učinili da izgleda niže“, rekao je Mindt nedavno. „To je stilski trik koji rezultira snažnijim i sportskijim stavom. To je tajni sos koji čini automobil poželjnim, moderan automobil koji svi žele da voze."
Planovi za oživljavanje Sciroccoa su usledili nakon što je novoimenovani predsednik Volkswagen Grupe Oliver Blume okupio menadžere i ztražio da razviju planove kako bi nemačkom gigantu obezbedili veću ekonomiju obima za nove modele kroz veću integraciju između brendova, deljenje komponenti i kooperativne proizvodne aktivnosti.
Ostaje da se odluči gde će se novi Scirocco proizvoditi, ako dobije zeleno svetlo. Jedna od mogućnosti je bivša fabrika Karmanna u Osnabriku u Nemačkoj, mesto gde je stvoren originalni Scirocco, a odskora dom za proizvodnju Boxstera.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs