Uskoro električni Mercedes G klase

Već duže vreme je poznato da Mercedes-Benz radi na potpuno električnoj verziji G klase, modelu koji je izvršni direktor Ola Kallenius opisao kao neizbežan. Električna G klasa je najavljena u formi koncepta EQG još u septembru 2021. godine na sajmu u Minhenu, dok će serijski model konačno imati premijeru kasnije ovog meseca na sajmu u Pekingu.
Ranije poznat kao EQG, ovaj električni 4x4 će se ipak prodavati kao G580 sa EQ tehnologijom kasnije ove godine, nakon promocije 24. aprila u Pekingu.
Električni G će u svakom slučaju zadržati prepoznatljivu formu G klase. Kockasto telo, klasične off-road proporcije, veliki klirens i minimalni prepusti će biti preneti, dok će aerodinamičniji prednji kraj sa pokrivenom maskom biti u prvom planu u promenama dizajna, uz doterana svetla i novi dizajn točkova.
Za unutrašnjost su po najavama predviđeni digitalni ekrani i najnoviji Mercedes MBUX infotainment sistem, kao i najkvalitetniji materijali i bogata oprema.
Kapacitet baterije će biti oko 100 kWh, a domet od oko 320 do 355 km.
U Mercedesu kažu i ovo: Od početka je odlučeno da električna G klasa treba da bude barem jednako dobra kao model sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, i na putu i van puta. Nismo želeli da pravimo kompromise u pogledu mogućnosti."
Bazirana na najnovijoj iteraciji G klase, pod kodnim imenom W463, električna G klasa će se proizvoditi u Gracu u Austriji.
U centru je novi električni pogon koji se sastoji od četiri elektromotora – po jedan koji pokreće svaki točak. Mercedes-Benz ne otkriva podatke o snazi i obrtnom momentu za svoj najnoviji električni model. Međutim, nagoveštava da će postojati različite verzije sa različitim snagama, uključujući i AMG top model.
Nova G klasa će ponuditi tri off-road moda – Trail, Rock i Sand. Dodatni režim puzanja omogućava vozaču da podesi unapred određenu brzinu u vožnji van puta.
„Težina je izazov – kao i kod svakog električnog vozila“, navode iz Mercedesa. „Još nemamo konačnu cifru, ali je ispod 3500 kg."
Posebnu pažnju privlači Mercedes G-TURN, predstavljen početkom januara na CES sajmu u Las Vegasu, a koji označava uzbudljiv korak u automobilskim inovacijama. Ova karakteristika, zadivljujući spoj preciznog inženjeringa i tehnološke sposobnosti, omogućava G klasi da izvrši okretanje od 360 stepeni oko sopstvene ose.
Kako se navodi, ovaj manevar nije samo demonstracija agilnosti, već praktično rešenje u skučenim urbanim prostorima.
G-TURN, koji kontrolišu napredni senzori i veštačka inteligenecija, odražava Mercedesovu posvećenost futurističkom dizajnu i funkcionalnosti. Njegova integracija u ekološki model naglašava viziju brenda za visokotehnološku, održivu budućnost u dizajnu automobila. G-TURN je simbol kako moderna vozila prevazilaze tradicionalne granice, kombinujući eleganciju, efikasnost i najsavremeniju tehnologiju.
Na kraju, na sajmu u Pekingu će se pojaviti i serijski AMG GT 63 S E Performance, koji je u septembru prošle godine najavljen kao Mercedes-AMG GT Concept E Performance.
Hibridni sistem kod ovog modela kombinuje kvalitete snažnog 4,0 litarskog V8 twin-turbo benzinskog motora sa kvalitetima električne pogonske jedinice na zadnjoj osovini, kombinovano isporučujući više od 800 KS.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs