U planu još jedan redizajn za Peugeot 2008 i zadržavanje SUS motora

Peugeot ne želi da se reši zlatne koke tako brzo. Iako bi naslednik trebalo da bude potpuno električni, francuski brend je odlučio da produži životni ciklus aktuelnog modela do 2029. godine kako bi izbegao komercijalno "samoubistvo" svog uspešnog SUV-a.
Poslednjih meseci smo svedoci redefinisanja dugoročnih strateških planova automobilskih marki. Velika većina njih odlučuje da ne ulaže u razvoj nove generacije, već da produži životni ciklus postojećih modela uz temeljiti redizajn i što dužu upotrebu SUS motora.
Ova prepoznatljiva tehnika, kojom se proizvođači služe decenijama biće još izraženija. Pored vizuelnog osveženja automobila u očima kupaca, ona istovremeno omogućava manje troškove razvoja i prodaju automobila kao da su potpuno novi. Na kraju krajeva, velika većina kupaca to uopšte ne shvata, navodi Klix.ba.
Kašnjenje stupanja na snagu novog Euro 7 standarda je jedan od faktora za takvu komercijalnu strategiju, ali i onoga što budućnost nosi s električnim automobilima. Realnost je da, koliko god se političari trudili, građani Evrope nisu spremni, kao ni infrastruktura, zbog čega brendovi počinju da se povlače. Zato je bolje produžiti životni ciklus estetskim promenama. Pravi kandidat je Peugeot 2008 kojeg čeka temeljita restilizacija, ali i oslanjanje na motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Peugeot 2008 je jedan od najvažnijih SUV-ova francuske marke. Njegova druga generacija ga je uzdigla na najviše pozicije u prodajnim rangovima na evropskom kontinentu, pa je, s obzirom na situaciju, Peugeot odlučio da mu produži životni ciklus na tržištu do skoro 2030. godine. Aktuelni model, koji je predstavljen pre nepunih pet godina, ostaće u prodaji bar do 2029. godine, pišu francuski mediji. To produženje za dodatne dve do tri godine menja prvobitni plan, pa se očekuje da druga generacija 2008-ice akumulira čak 10 godina na tržištu.
Naravno, novo osveženje će doneti potpuno novo lice i razlikovaće se od aktuelnog modela, osim na bokovima gde proizvođač nema prostora za posebne promene. Francuzi znaju da je imidž ključan, pa već radi na temeljitom redizajnu s kojim će posebno istaknuti prednji deo 2008-ice u skladu sa trenutnim Peugeot trendovima. Odlikovaće ga moderniji i sportskiji izgled.
Što se tiče pogona, Peugeot će i dalje nuditi istu mehaničku strukturu kao kod postojećeg 2008. Dizel je već izbačen iz upotrebe, pa će pogonska grupa nastaviti da se bazira na benzincima i svakako na samopunjivim, a ne na plug-in hibridima. Francuski model će takođe zadržati električnu verziju. Međutim, e-2008 navodno će dobiti kapacitetniju bateriju koja će ponuditi veću autonomiju od trenutnih 400 kilometara.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Peugeot