home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Stelvio

Šef Alfa Romea Žan-Filip Imparato kaže da će pre kraja ove godine u kompaniji doneti konačnu odluku o tome kakav oblik će imati njihova peta linija modela, pri čemu veliki SUV kao rival Porsche Cayennu i dalje ima najviše šansi.

Alfa je nedavno dodala novi krosover Junior kao svoj četvrti model u gami (uz modele Giulia, Tonale i Stelvio), a planira da doda i petu liniju modela tokom 2027.

Imparato je za britanski Autocar rekao da će konačna odluka biti doneta pre kraja 2024. i dodao: „Pitanje je da li ćemo rasti [u veličini]? A za mene je odgovor da: moramo da idemo gore. Imamo sve – platformu, motore, softver. Možemo da pomerimo granicu do maksimuma i imam neke skice dizajna koje su veoma dobre.”

Veliki SUV bi se bazirao na STLA Large platformi matične firme Stellantis, koja omogućava ultra-brzo punjenje i može da prihvati niz motora velike snage i velikih baterija.

Imparato je rekao da će odobrenje za veliki SUV zavisiti od brojnih faktora, uključujući napredak elektrifikacije u Severnoj Americi, potencijal azijskog tržišta – s obzirom na rast kineskih proizvođača posebno – i profil velikog tržišta SUV vozila u Evropi.

Dodao je: „Ako sam premium i nisam u E-segmentu, šta da radim? Alternativa je da se vratimo na C-hečbek, jer imamo sve – kompakt, limuzina, C-SUV, D-SUV. Dakle, pitanje je: gore ili dole?

„Ako se E-segment u Evropi održava na pravom nivou obima i profita, možemo da napravimo [veliki SUV] i to će biti kul. Stvarno kul.”

Pored pet redovnih linija modela, Alfa će nastaviti da nudi specijalne ponude ograničene serije kao što je superautomobil 33 Stradale.

Osim toga, kada se svaki od regularnih modela približi kraju svog životnog ciklusa, Imparato je rekao: „Ili ćemo obnoviti ili promeniti koncept, u zavisnosti od evolucije tržišta ili globalne evolucije Stellantisa.” Imparato je rekao da bi „voleo da vrati GTV ili Alfettu“, ali „to će zavisiti od trendova koje vidimo u budućnosti“.

On je nagovestio i da bi svaki budući hečbek C-segmenta koji koristi platformu STLA Medium mogao da otvori vrata za Duetto spajder. Ali je upozorio: „Za 2028. ili 2029. moraćemo da odlučimo da li ćemo obnoviti neke segmente, pa se moramo zapitati kakva će biti budućnost SUV-ova u smislu poslovnog potencijala.

Slično, Imparato kaže: „Možemo se odlučiti da napravimo Giuliju karavan. Mogli bismo to da uradimo, ali šta je tržište? Bilo bi super kul, Alfa shooting brake, ali koliki će biti volumen proizvodnje?“

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 505



Komentari