Nova Toyota Celica s 2,0 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka?

Render: Bestcarweb.jp
Najnoviji izveštaj iz Japana govori o povratku Calice s motorom s unutrašnjim sagorevanjem kao GR modela s novim 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom kombinovanim s Toyotinim GR-Four pogonom na sva četiri točka.
Prošle godine je predsednik Toyote Akio Toyoda izrazio želju za novom Celicom, a to su pratile glasine o električnom sportskom automobilu koji bi delio platformu s konceptom Lexus LF-ZC. Najnoviji izveštaj priču vodi u drugačijem i uzbudljivijem pravcu i nagoveštava povratak Celice s dobrim starim SUS motorom.
U zajedničkoj izjavi sa Subaruom i Mazdom o budućim SUS motorima, Toyota je potvrdila da radi na novom 1,5 itarskom i 2,0 litarskom četvorocilindričnom motoru, koji su pogodni za elektrifikaciju i kompatibilni s alternativnim gorivima. Najava "multi-pathway" pristupa i ranije viđena fotografija 2,0 litarskog motora s turbopunjačem sa sajma automobila u Tokiju pojačala je glasine o njegovoj mogućoj ugradnji u novu Toyotu Celicu.
Navodno je novi motor visokih performansi u razvoju već nekoliko godina te je već spreman. Toyota još ne objavljuje nikakve informacije o specifikacijama, ali japanski magazin Best Car navodi da je reč o 406 KS. Ovaj motor bi mogao da bude uparen s Toyotinim GR-Four pogonom na sva četiri točka inspirisanim relijem, koji koji koriste GR Yaris i GR Corolla snažni hatcback modeli.
Ovaj motor je prema mišljenju mnogi dostojan "oživljene" Celite GT-Four, a poslužio bi i za odavanje počasti uspesima modela u WRC-u. Međutim, da bi se razlikovala od ostatka Toyotine GR ponude, nova Celica bi dobila i luksuzniju unutrašnjost.
Za sada nema informacija o dizajnu modela, ali postoje velike šanse da će zadržati nisku siluetu coupea iz prethodnih generacija. Nepotvrđene informacije iz Japana govore da će nova Celica biti predstavljena u januaru na sajmu automobila u Tokiju.
Toyota je prodavala sedam generacija Celice između 1970. i 2006. godine, nakon čega je model otišao u istoriju bez direktnog naslednika. Kasnije su prazninu popunili modeli Toyota GT86 i GR86 kao pristupačni sportski automobili u Toyotinoj ponudi sa sličnom dvovratnom coupe karoserijom. Fanovi Celice nikada nisu prestali da traže novu generaciju Celice.
Pored Celice, kružile su glasine i o novom MR2 roadsteru, snažnom hatchbacku Starlet i manjem S-FR sportskom automobilu. Najnovije informacije govore da bi ovi modeli mogli da koriste manje trocilindrične motore s turbopunjačima, čija zapremina će iznositi 1,3 i 1,6 litara, a koji su blisko povezani s onim koji pokreće GR Yaris i GR Corollu.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com