McLarenov povišeni model bi mogao da bude rezultat saradnje sa nekim partnerom

U McLarenu žele da zadrže fokus na superautomobilima i hiperautomobilima, ali razmatraju i novi segment sa mogućim povišenim modelom koji bi bio konkurent Ferrariju Purosangue.
Majkl Lajters, koji je imenovan za generalnog direktora McLarena 2022. godine, otkriva više informacija o njemu, sugerišući da bi to mogao da bude rezultat saradnje sa nekim partnerom.
U nedavnom intervjuu za Road&Track, direktor McLarena je rekao: „Mislim da je pametan način da ovde idemo sa tehnološkim partnerstvom, da pronađemo partnera i stvorimo sinergiju, ali da ne izgubimo ništa što je suština McLarena i DNK našeg brenda.”
Što se tiče tehničke baze krosovera, Lajters želi spoljnu platformu i plug-in hibridni pogon koji koristi postojeći McLaren motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Direktor nije komentarisao moguća partnerstva sa drugim proizvođačima automobila. Međutim, u Road&Tracku sugerišu da je možda bilo ranijih razgovora sa BMW-om, koji trenutno nudi plug-in hibrid XM.
Lajters je takođe nagovestio moguće strukturne promene u zajedničkoj arhitekturi kako bi smanjio težinu: „Imamo stručnost koju možemo da uvedemo u partnerstvo, čak i kada govorimo o strukturnim elementima platformi.”
Što se tiče rivala, izvršni direktor McLarena želi da model bude bliži teritoriji Ferrarija Purosangue i Rolls-Royce Cullinana, umesto da cilja na Lamborghini Urus, Aston Martin DBX707 i Bentley Bentaygu.
U istom intervjuu, izvršni direktor je ponovo potvrdio da je prvi potpuno električni McLarenov superautomobil u razvoju, dodajući da njegov tim „intenzivno“ radi na projektu. Cilj je da bude što lakši, što se podudara sa cifrom od 1.498 kg McLaren Arture PHEV.
Uprkos usporavanju tržišta električnih vozila i nedavnim izveštajima o slabom interesovanju bogatih kupaca za potpuno električne hiperautomobile kao što je Rimac Nevera, Lajters veruje da bi McLaren trebalo da bude spreman za moguću promenu na tržištu.
On nije želeo da iznosi detalje o predstojećem nasledniku McLaren P1 hiperautomobila koji se očekuje kasnije ove godine sa hibridnom V8 postavkom.
Na kraju, Lajters je govorio o problemu narušavanja ekskluzivnosti sa mnogim ograničenim izdanjima: „Mislim da ako uzmete u obzir obim koji smo radili u prošlosti, jasno je da smo ponekad previše snabdevali tržište. Nećemo to raditi više, nikada više. … Tajming mora biti pravi. Obim mora biti tačan. Ne možete da lansirate ograničena izdanja svakih šest meseci. Morate im dati vremena da stvore tržište, potražnju i uzbuđenje, kako biste bili sigurni da imaju pravu pažnju i poštovanje. To je ključno.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs