Serijski Volkswagen ID 2all za manje od 25.000 evra

Kako navode britanski mediji, Volkswagenov električni automobil po ceni ispod 25.000 evra biće prikazan kasnije ove godine, a prodaja počinje 2025.
Dizajnerski rad na serijskoj verziji Volkswagena ID 2all je završen i šef dizajna Andreas Mindt tvrdi da izgleda „još bolje“ od koncept verzije.
Koncept ID 2all je dizajniran za oko šest nedelja, ali Mindt je rekao da se njegov tim učinio sve da bi bili sigurni da serijski model prati njegov stil i dimenzije.
„Još je bolji [od koncepta]. Zaista mi se sviđa, i to je jedan od razloga zašto sam tako optimističan za našu budućnost”, kaže Mindt i dodaje da im je pozitivna reakcija na koncept dala „mnogo vetra u leđa za serijsku verziju“.

Ovaj novi rival Peugeotu e-208 i Opel Corsa-e biće prvi model koji će koristiti dugo očekivanu MEB Entry platformu koju je razvila Volkswagen grupa. Takođe će dobiti i GTI varijantu, koja će biti predstavljena 2026.
VW će takođe koristiti platformu za krosovera verziju, poznatu kao ID 2X, koja treba da se pojavi 2025.
ID 2all koncept je dugačak 4050 mm, što ga čini nešto kraćim od aktuelnog Pola, ali njegovo međuosovinsko rastojanje od 2600 mm je znatno duže, što omogućava veći unutrašnji prostor. Ima prtljažnik od 490 litara, sa 1330 litara kapaciteta kada su zadnja sedišta oborena.
Električni motor će raspolagati sa 223 KS, a ID 2all ima predviđeni domet do 450 km.
Platforma će se takođe koristiti za serijsku verziju koncepta Cupra Urban Rebel, budućeg krosovera Škode i drugog Volkswagen modela: kompaktnog krosovera koji će imati robusniji stil inspirisan modelima kao što su T-Cross i T-Roc.
Kada stigne u proizvodnju, biće ispod ID 3 u liniji električnih vozila kompanije, a VW ga opisuje kao „prostran kao Golf i jeftin kao Polo“.
ID 2all prikazuje potpuno novi jezik dizajna koji će biti prisutan na svim budućim električnim vozilima kompanije. Ovo je deo velikog renoviranja brenda koji ima za cilj da, po rečima šefa Tomasa Šefera, „učini od Volkswagena pravi brend ljubavi“.
Ta filozofija podrazumeva da firma prihvata svoje nasleđe kao ključnu tačku razlike od novih EV rivala, a ID 2all pokazuje jasne uticaje Pola i Golfa, sa tradicionalnijim stilom od ID 3.
Platforma može da prihvati dve veličine baterija – 38 kWh i 56 kWh. Dok je maksimalni domet od 450 km predviđen za jedinicu od 56 kWh, početna verzija od 25.000 evra će imati manju bateriju. Volkswagen opisuje pogon, bateriju i tehnologiju punjenja kao „posebno efikasne“.
Volkswagen tvrdi da će baterija od 56 kWh u ID 2all biti u stanju da izvrši 10-80% punjenja za oko 20 minuta i da će imati maksimalnu brzinu punjenja od 125 kW. Automobil ima maksimalnu brzinu od 160 km/h i vreme od 0 do 100 km/h za manje od 7,0 sekundi.

Dizajner enterijera VW-a Darius Vatola je rekao da je koncept ID2all „pokazao novi pristup za sve modele“ i bio je odgovor na „nedavne povratne informacije kupaca“.
Takođe postoji revolucija u pogledu upotrebe materijala, jer VW želi da ukine tvrdu plastiku, lepak, kožu i hrom. Skoro svaka površina u ID 2all je mekana na dodir, mešajući alkantaru i druge tkanine kao deo održivosti. Takođe postoji ograničena upotreba drveta i metala.
Mindt je rekao da Volkswagen „prenosi DNK naših ikona u budućnost“, dodajući da je ID 2all „omaž Bubi, Golfu i Polu“. On je rekao da to pokazuje kako će se budući Volkswageni praviti na tri stuba dizajna: stabilnost, dopadljivost i uzbuđenje.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs