home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari EV

Foto: Screenshot YouTube / Acriore

Izvršni direktor Ferrarija Benedeto Vinja je potvrdio da će prvi električni Ferrari debitovati 9. oktobra ove godine.

Ferrari još nije objavio ni kakav oblik će imati novitet, a predviđeno je da će ovaj neimenovani model činiti pet odsto prodaje kompanije 2026. godine – u prvoj godini prodaje EV-a.

U jednom razgovoru sa australijskim časopisom Drive, direktor marketinga proizvoda Emanuele Karando je spomenuo da je „zvuk uvek autentičan u Ferrariju“. Dodao je da će to biti "pravi Ferrari", iako je nejasno kakav će zvuk proizvesti.

Kakav god zvučni zapis će doneti, Ferrarijev prvi električni model će „isporučiti različite emocije“ u poređenju sa aktuelnim modelima.

U jednom od ranijih intervjua Vinja je najavio da će i prvi električni model ove kompanije biti „jedinstven, pravi Ferrari“.

Za sada se o tom vozilu zna veoma malo, ali Vinja uverava entuzijaste da dodatna težina potpuno električnog pogona neće umanjiti dinamiku vožnje.

Vinja je u novom intervjuu rekao da će ovaj proizvođač automobila nastaviti da naglašava stil i performanse u svojim električnim vozilima i da oni neće izgubiti „jedinstveni“ osećaj brenda.

Vinja je ponovio da Ferrari radi na jedinstvenim „zvučnim potpisima“ za svoje modele; kompanija je 2023. patentirala EV izduvnu notu. Vinja naglašava da će tehnologija omogućiti Ferrariju da „radi mnogo stvari“ sa njima.

Izvršni direktor, koji je preuzeo kormilo Ferrarija 2021. godine, rekao je da je uveren da kompanija i dalje može da pruži posebno iskustvo vožnje tako što će iskoristiti tehnologiju „na jedinstven način“.

Ferrarijev prvi električni automobil, čija cena će iznositi najmanje 500 hiljada evra, označava važan korak za italijanskog proizvođača luksuznih vozila, izjavio je upućeni izvor za Reuters.

Automobil će se praviti u novom proizvodnom pogonu ("e-zgrada") koji je otvoren u Maranelu, pri čemu će proizvodnja startovati početkom 2026.

Drugi model električnog vozila je navodno takođe u razvoju, rekao je neimenovani izvor za Reuters, dodavši da je proces u povojima te da kompanija možda neće želeti da poveća ukupnu proizvodnju na 20.000 vozila godišnje.

Ferrari predviđa da će prodavati sve manje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u narednim godinama kada prvi EV kompanije stigne.

Uprkos predviđenom postepenom smanjenju prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, izvršni direktor Vinja je rekao da „SUS ima još mnogo toga da uradi“. Usvajanje održivijih goriva smatra se mogućim rešenjem da se SUS motor zadrži u životu na duge staze.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 0



Komentari