home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Lanzante
 
Više proizvođača automobila je promenilo svoje planove za elektrifikaciju. Usporavanje rasta primorava kompanije kao što su Volvo, Bentley, Ford i druge da preispitaju svoje strategije i promene rasporede lansiranja, uključujući Lamborghini.

Lamborghini je tako već nagovestio da će odložiti lansiranje svog prvog električnog modela za godinu dana. Šef kompanije Stefan Vinkelman je još ranije izjavio novinarima da će njihov EV stići 2029. umesto 2028. godine.

Vinkelman je rekao da ne veruje da je 2029. prekasno za lansiranje EV-a, dodajući da kompanija ne misli da će segment biti spreman za EV do 2026. godine.

Lamborghini je takođe izrazio interesovanje za potencijal da sintetička goriva zadrže motore sa unutrašnjim sagorevanjem u novim vozilima.

„Mislimo da je ovo pravi način da se suočimo sa budućnošću“, rekao je Vinkelman. „Postoje rasprave oko sintetičkih goriva i ovo je prilika za našu vrstu automobila".

Njihov prvi električni automobili neće biti superautomobil. Umesto toga, to će biti Grand Tourer sa četiri sedišta koji je Lanzador koncept najavio 2023. godine.

Vinkelman je ranije rekao i da se električni superautomobili ne prodaju dobro i da možda nikada neće zaista privući potrošače.

U međuvremenu, šef Volkswagen grupe Oliver Blume kaže da bi električni Lamborghini mogao da ponudi do 2000 KS. On će se bazirati na platformi koja se usavršava za sportske i luksuzne brendove Volkswagen grupe.

Blume je dodao da će EV „koristiti platformu čiji razvoj vodi Porsche za Audi, Bentley, Lamborghini i Porsche, a koja će omogućiti do 2000 KS i 980 volti. To je vrlo specifična postavka za Lamborghini."

Izvršni direktor Vinkelman je ranije nagovestio da će prvi Lamborghini EV ponuditi „najmanje jedan megavat [1360 KS]”, navodeći veliku snagu kao „jedan od stubova” automobila sa električnim performansama. Ali takođe je nagovestio da su osećaj vozača i emocionalni angažman važniji.

Kako piše Autocar, električna arhitektura od 980 V za buduće supersportke modele iz Volkswagen grupe označavaju još jedan značajan korak. Trenutno, većina električnih vozila koristi arhitekturu od 400 V, iako sve veći broj koristi sistem od 800 V koji omogućava brže punjenje i povećanu efikasnost. Neki kineski automobili, kao što je Nio ET9, sada koriste arhitekturu od 900 V.

Blume je potvrdio da će EV biti montiran u Lamborghinijevom sedištu Sant'Agata u Italiji, ali nije želeo da kaže gde će se proizvoditi karoserija ili baterije.

Dodao je: „Obećavam da će to biti tipičan Lamborghini, nešto veoma emotivno."

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 190



Komentari