Citroen razvija novi Spaček po obrascu japanskog Kei formata?

Već nekoliko meseci ideja o implementaciji nove kategorije malih automobila s elektromotorima unutar Evropske unije počela je da dobija na zamahu. U nekim aspektima, to bi bilo prilično slično poznatim "Kei automobilima" koji se prodaju u Japanu i trebalo bi pomoći velikim proizvođačima da ponude manje proizvode po pristupačnijim cenama, navodi Klix.ba.
Dacia je prva izašla sa svojim predlogom. Naime, Rumuni su predstavili mini koncept Hipster, koji dobrim delom zadovoljava ovu novu kategoriju i nova pravila mini gradskih automobila.
I dok rukovodioci evrozone raspravljaju o ovoj novoj meri da bi se isčupali iz živog blata, iz Francuske stižu izveštaji da bi Citroen već mogao da razvija model koji bi se prilagodio ovoj novoj regulativi i koji bi mogao da podseća na legendarni 2CV, na našim prostorima poznat kao Spaček.

Koncept Revolte iz 2009. godine bi mogao da bude inspiracija za dizajnere. Modeli francuskog proizvođača se već ističu svojim prepoznatljivim dizajnom, a ovim pristupom bi oživeli i formulu koja, čini se, funkcioniše kod Renaulta s modelom R5, a koju su i Mini i Fiat 500 prethodno vrlo dobro unovčili.

I prvi koji govori o ovom projektu za moderni 2CV je Xavier Chardon, trenutni šef brenda nakon što je zamenio Thierryja Koskasa, izjavivši da "Citroen ima pravo da predloži projekat električnog automobila". Ovo bi uspostavilo paralelu između evropske želje za demokratizacijom električnog automobila i razvoja nove generacije malih automobila koji bi bili dostupni većem broju ljudi.
Šta su električni automobili koje predlaže Evropska unija?
Evropska komisija trenutno raspravlja o stvaranju novih propisa koji bi regulisali kategoriju automobila koji bi mogli biti poznati kao električni automobili. Ideja je da se postavi iznad motornih kvadricikla, koji trenutno uključuju Ami, i vozila B segmenta, poput C3, kako bi se revitalizirao segment urbanih automobila.
Kao što smo videli poslednjih godina, ove vrste automobila su nestale iz kataloga mnogih proizvođača jer su postale neprofitabilne zbog visokog nivoa tehnološke opreme koju su morale ponuditi kao standard, zajedno s propisima o emisijama koji su ih kažnjavali uprkos njihovoj veličini.
Ovi novi električni automobili mogli bi biti samo potpuno električni, nudeći ograničenu snagu, veličinu i težinu, iako postoji plan da se izuzmu od određenih aktivnih sigurnosnih sistema koji su trenutno obavezni u svakom putničkom automobilu kako bi se nudili po niskoj ceni.
Sve ove karakteristike čine sličnost s japanskim "kei automobilima" više nego očiglednom, jer su to vozila kreirana korišćenjem iste formule male veličine, iako u ovom slučaju bez ekskluzivnih električnih mogućnosti. Da biste dobili predstavu, tehničke specifikacije prema pisanju francuskih medija, mogle bi imati sledeće karakteristike:
* Dimenzije: Približno 3,8 metara dužine, 1,7 metara širine, 2 metra visine i maksimalno međuosovinsko rastojanje od 2,2 metra
* Težina: Uzimajući u obzir bateriju, maksimalna težina bi bila postavljena na 1.000 kg
* Snaga: Mogla bi biti oko 50 kW (68 KS)
* Oprema: Smanjena verzija GSR 2 koji trenutno reguliše sve automobile
* Dodatno: Nikada ne bi imali ograničenja u saobraćaju
S ovim pristupom, očekuje se da bi ovi modeli mogli biti ponuđeni po ceni ispod 20.000 evra, iako je evropska autoindustrija ambicioznija i veruje da bi se mogla boriti za cenu od oko 15.000 evra. To je zato što su neki trenutni modeli poput ë-C3, Dacia Spring ili Leapmotor T03 već na tom pragu, a idealno bi bilo da se to poboljša. Međutim, ne očekuje se da će prvi model stići do kraja ove decenije.
Citroen kao riba u vodi
Ako se osvrnemo na istoriju Citroena, ova ideja o proizvodnji lakog, ekonomičnog i praktičnog urbanog automobila savršeno se uklapa u ovu formulu. Iako još nije potvrđeno, ali reinterpretacija legendarnog Spačeka, deluje kao da se savršeno uklapa u novi koncept, iako retro nije baš uvek garancija uspeha.
Ne treba zaboraviti da je Citroen zajedno s Peugeotom i Toyotom već imao mini gradski model koji maltene odgovara novim standardima koje EU pokušava nametnuti da bi spasila ekonomiju i radna mesta. Dve generacije modela C1 su se pokazale kao izuzetno snalažljive, a ovaj gradski mini je imao i pristupačnu cenu sve dok zakonodavac nije uveo obaveznu i preskupu opremu koja je značajno podigla cenu i Stellantis je 2022. godine bio primoran da ugasi nešto što će se samo nekoliko godina kasnije izgleda ponovo oživeti u sličnoj koncepciji.

Ono što se čini očiglednijim je da ako Stellantis otvoreno krene u stvaranje električnog automobila, imaće novu platformu dostupnu za upotrebu i u drugim brendovima grupe. Na ovaj način, mogli bi to lakše iskoristiti. Neke informacije kažu da bi Peugeot mogao da proučava mogućnost buduće i nove 108-ice, a sve mu bi se priključio i specijalista Fiat - možda kroz oživljavanje marke Autobianchi ili čak Innocenti.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen