Bentley objavio nove detalje o svom električnom SUV-u

Kompanija tako tvrdi da će njihov predstojeći električni automobil nuditi „vodeće u industriji“ brzine punjenja koje će mu omogućiti da poveća domet za 100 milja (161 km) za samo sedam minuta.
Ovo luksuzno električno vozilo bi trebalo da ima svoju svetsku premijeru krajem 2026. godine, pre nego što stigne u prodajne salone početkom 2027.
Ispod karoserije će verovatno deliti mnogo toga sa modelom Porsche Cayenne Electric i mogao bi da dobije istu bateriju od 108 kWh. Porsche će dolaziti sa tri opcije pogonskog sklopa koje isporučuju 400 KS/294 kW za osnovni Cayenne, 600 KS/441 kW u S verziji i 805 KS/592 kW kao Turbo, a Bentley bi mogao da izabere snažnija dva od ta tri.
„Naš prvi potpuno električni Bentley, prvi pravi Luxury Urban SUV na svetu, predstavlja smeo korak napred, on otelotvoruje našu viziju održivog luksuza i tehnološke izvrsnosti“, rekao je predsednik i izvršni direktor, dr Frank-Stefen Valiser.
„Sa vodećim mogućnostima punjenja i nepogrešivim Bentley karakterom i dizajnom, on označava početak uzbudljive nove ere za naš brend – budućnost definisanu inovacijama, zanatstvom i održivošću“, dodao je Valiser.
Što se tiče imena, britanski mediji su ranije ove godine nezvanično pominjali nazive Mayon i Barnato.
Mayon (po aktivnom vulkanu Mayon na Filipinima) nagoveštava "eksplozivnu" dinamiku električnog pogona, dok je Barnato prezime Vulfa Barnata, jednog od "Bentley Boysa" iz dvadesetih godina prošlog veka i trostrukog pobednika trke 24 sata Le Mana.
Izvršni direktor Frank-Stefen Valiser je još ranije u razgovoru za Auto Express ponudio malo više detalja o novom EV. On je rekao da će novi EV biti kraći od pet metara, što je po njegovim rečima „malo kompaktnije za Bentley”.
„Koncept je super svestran“, dodao je on. „Možete ga koristiti za velike udaljenosti ili ga možete koristiti u gradu. Takođe želimo da privučemo nove kupce i mislimo da sa tim konceptom on zaista dodaje nešto novo za Bentley.” Takođe je jasno stavio do znanja da ovo nije zamena ni za šta u trenutnoj paleti kompanije.
Glavni šef Bentleya nije otkrio previše tehničkih detalja, ali je opisao domet kao „definitivno dovoljan“, dok šef inženjeringa Matijas Rabe veruje da je tim pronašao pravi balans između dometa i brzine punjenja.
Testiranje je uveliko u toku, a Rabe dodaje: „Biće to čisti Bentley, uz povećanje udobnosti i okretnosti.”

Tizer koji je Bentley još ranije objavio ne otkriva mnogo o dizajnu, iako se silueta ne razlikuje dramatično od Bentayge, pokazujući dugu haubu, izražene zadnje blatobrane i nagnuto zadnje staklo.
Bentley, koji je nekada planirao da pređe samo na električna vozila do 2030. godine, a kasnije produžio rok do 2035. godine, sada kaže da će nastaviti da prodaje automobile sa hibridnim pogonom „barem“ do tog datuma, nagoveštavajući da je spreman da ponovo pomeri datum prelaska u zavisnosti od potražnje kupaca i zakonodavstva.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs