SEMA Salon tjunera u Las Vegasu, na kome je Dodge Challenger (odnosno njegove modifikovane verzije) bio jedan od najzanimljivijih eksponata, je doduše završen, ali tjuneri naravno ne miruju.
Najnoviji u već zaista dugačkom nizu onih koji su obradili ovaj retro muscle car je i kompanija ProCharger, zahvaljujući čijem paketu (između ostalog ProCharger kompresor, interkuler...) je snaga 6,1 litarskog HEMI V8 motora u Challengeru SRT8 podignuta za 150KS.
Drugim rečima, umesto standardnih 425KS, ProCharger Challenger SRT8 sada raspolaže sa ukupno 575 konja.
Ovo je stvarno jedan od jakih automobila koji su jako izdrzljivi i otporni na velike brzine i odlicni za potezanja kao i drift trke...Automobil samo na izgled izgleda napucano i opasno, a tek kada bi moglo negde kod nas da se proba, mislim da niko ko bi ga probao i provozao jedan krug po gradu ne bi ostao ravnodusan.
Mozda je sve to i tacno ali dizajn je katastrofa.
Ovo nije malo "retro" dizajn kao Ferrari California, ovo je auto koji je ostao sa tipicnim americkim dizajnom iz sezdesetih i to dosta.
Eki, jel ti uopste znas kako originalni 1970-1974 Challenger izgleda?
Originalni i novi Ferrari California nemaju bas nikakve slicnost u dizajnu, jedina stvar koju dele je ime, nista vise.
Dizajn Challengera katastrofa? Challenger sada privlaci vise paznje nego bilo koji drugi automobil u Americi. Ja sam gledao sebi da kupim jednog, ali isti dan kad stignu kod dilera budu prodati.
Uostalom, cak i da je istina za ono sto si napisao, da ima "tipican Americki dizajn iz 1960ih" - sta je lose u tome? Americki muscle cars iz 1960ih (u koju grupu Challenger ne spada jer Challenger nije postojao pre 1970) su ubedljivo najbolji automobili u istoriji Americke auto industrije.
Amerikanci i dobar dizajn automobila su dve potpuno razlicite stvari, cast izuzetcima (Ford GT40).
Na stranu to sto su nepouzdani i tehnoloski prevazidjeni od stvane evropskih i japanskih proizvodjaca automobila, nego imaju i dizajn koji samo amerima moze da se svidja.
Ne bez razloga Ford i GM imaju evropski studio za dizajn automobila koje naravno prodaju na evropskom trzistu.
Znam da se o ukusima ne raspravlja ali da su njihovi automobili "bolje" dizajnirani prodavali bi ih bolje i u EU.
Fiat ne propada a ni VW.
Da, znam kako izgleda originalni Challenger, dovoljno je otici na vikipediju i videti cime su se (pogresno)dizajneri iz Dodge-a inspirisali.
Pogledaj 1970 Dodge Challenger RT pa ce ti biti jasno.
To mozda u tvojoj knjizi Amerikanci su lose dizajnirani, ali ja ih obozavam. Meni se smuci kada vidim one male Evropske automobile (posebno Francuske), a da ne govorim da je najbolje prodavan Evropski auto Peugeot 207 koji je meni toliko gadan da ga nebi vozio cak i kad bi ga dobio besplatno.
Znas, dugo vremena sam se smejao Kia Spectra kao najgori novi auto koji sam vozio ... dok letos u Hrvatskoj nisam provozao novi Fiat Grande Punto. Ako je ono "tehnicko dostignuce Evrope" onda stvarno ne zelim da znam kakvi su ostali.
Nemogu se nikako sloziti da su Americki automobili nepouzdani. Od kada sam dosao u Ameriku pre skoro 10 godina imao sam 6 Fordova i 1 Dodge od cega jos uvek imam 4 Forda. Svi su dosta pouzdani, sa nijednim nisam imao vecih problema i nemam ni najmanji razlog da predjem voziti nesto Japansko ili Evropsko.
Redovno odrzavam automobile i odlicno me sluze, a ne mogu reci istu pricu da mog druga sa '99 Jettom koja ima 80,000 milja na satu i koja se potpuno raspala i cak ni na otpadu nebi dobio vise od $200 za taj auto (a o drugu koji je morao da menja menjac posle mesec dana sa novim GTI da ne ulazim u detalje).
A kako se prodaju Evropski automobili u Americi? Nikako. Sa izuzetkom BMW i donekle Mercedesa svi su katastrofa. VW opstaje samo zbog imigranata (mada i oni ne prave gresku vise od jednom kupovinom VW), a svi ostali su propali. Bili, pokusali, propali. To se odnosi i na Citroen, Renault, Peugeot, Fiat, Alfa, Lancia, Skoda ... ma apsolutno su svi propali. A veruj mi retko koji Evropski proizvodjac vozila se nije oprobao i u Americi. Amerikanci ne ucestvuju sa svojim modelima u Evropi sto je jako pametno jer su kupci potpuno drugaciji. Zato su razvili posebnu diviziju za Evropsko trziste kao sto su EU Ford i Opel. I mnogo im bolje ide u Evropi nego sto VW ide u Americi.
I to nisu samo Amerikanci tako uradili. Evo uzmi Toyotu u Americi kao primer, jedina stvar koju US Toyota ima sa Toyotama u ostatku sveta je ime. US Toyote se prave u Americi i imaju vecinu modela koji se vidjaju samo u Americi (Tundra, Tacoma, Sienna, Camry, Sequoia, tC, xD, Avalon, Highlander, Matrix ...).
Pogledaj jos jednom bolje slike novog i starog Challengera. Onda pogledaj jos jednom slike nove i stare California. Pa mi onda reci koja dva modela lice, a koja dva modela su zadrzali samo ime.
Poz.
Ovde u Europe od americkih automobila koliko ja vidim najbolje idu Jeep vozila. Terenci ili tzv. SUV.
Ostali uspesni ( na starom kontinentu)americki automoboli su kompletno zamisljeni i proizvedeni u Evropi.
Peugeot 207 se prodaje dobro jer su gradovi skuceni, ulice uske za razliku od Amerike gde su gradovi osnovani skoro u odnosu na Evropu pa su i predvidjeni za automobile.
Na jednom sajtu sam procitao da je u U.K. po njihovoj statistici najpouzdaniji BMW pa Honda itd.
Sto se tice Challengera postoji slicnost po meni, California nesto manje (samo prednji deo).
VW ne volim ali treba mu odati priznanje ako je vec drugi proizvodjac u svetu.
Ono sto u stvari zameram Dodge-u i Ferrari-ju je sto ne izmisljaju nesto kompletno novo, nego stalno vrte iste crte. Nikakav "napredak" u dizajnu koji po meni treba da se desi kada izadje novi model. Jedna stvar je dizajnersko nasledje a druga nesigurnost da se uradi nesto zaista novo.
Cao
P.S. God Bless America.
Chrysler je bio jedna od prvih kompanija koje su pocele retro revoluciju sa 1997 Plymouth Prowlerom, a kasnije i sa Chrysler PT Cruiserom.
Challenger je kompletan retro dizajn i tu ne vidim nista lose vec samo mnogo toga pozitivnog. Jer i 2005+ Ford Mustang je krenuo sa retro dizajnom i to se pokazao kao fenomenalan potez. Ford je toliko dobro uradio 2005+ Mustanga (veruj mi, pricam iz licnog iskustva, posedujem 2008 Mustang GT) da je i Chrysler hteo nesto slicno da uradi sa Challengerom.
Medjutim, promasili su nekoliko bitnih karakteristika.
Pre svega, Challenger je pretezak automobil jer deli LX platformu sa Chrysler 300C i Dodge Charger. Veruj mi, video sam Challenger uzivo i automobil je zaista preogroman. A drugu stvar koju su usrali je sto nisu ponudili manualni menjac na V6 modelu (V8 modeli imaju manualni menjac kao opciju). A Challenger je i izasao u prodaju u ubedljivo najgore vreme.
Prema tvojim komentarima vidim da nisu ljubitelj Americke klasike. Ali za nas koji jesmo veruj mi da Challenger izaziva emosije koje bi za tebe recimo Ferrari California koji spominjes izazivao.