
RUF Automobile GmbH, jedan od poznatijih nemačkih tjunera Porschea, na Salonu automobila u Ženevi predstavlja eRuf Greenster, odnosno Porsche 911 na elektropogon, razvijen u saradnji sa kompanijom Siemens.
Prodaja treba da počne tokom naredne godine, mada za sada nema indikacija i po kojoj ceni. Kako bilo, 1695 kg težak eRUF Greenster ima elektromotor od 270kW i 950 Nm obrtnog momenta, koji ovoj 911-ici omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za pet sekundi i najveću brzinu od 250 km/h (autonomija iznosi do 320 kilometara).
Uz odgovarajuće "zeleno" ime i naravno zelenu boju karoserije, to je za sada to.
Ruf Dakara Porsche Cayenne
Ruf se nije bavio samo 911-icom, već i SUV modelom Cayenne, koji u njihovoj režiji dobija prednja svetla sa pomenute 911-ice, novi prednji branik, pragove, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler, novi zadnji branik sa difuzoromm i integrisanim izduvnim cevima, kao i set novih petokrakih aluminijumskih točkova i modifikovanu, dvobojnu kožnu unutrašnjost.
Pod haubom se nalazi motor sa 600 konja i 890 Nm obrtnog momenta, zaslužan za maksimalnih 290 km/h.
Ok sve je to lepo auto na struju i ostalo, ekoloski itd. ali se izgleda niko ne bavi time koliko struje trose ovi automobili. Mislim da je racunica prosta pomenuti Porsche ima motor od 270KW znaci da za 1h sa maksimalnom ekploatacijom(gas do daske) potrosi 270KWh i predje ~250KM u najboljem slucaju(licno mislim da ne moze da predje vise od 200 u ovakvim okolnostima). Precicete sigurno u crvenu zonu, znaci 1KWh=12 din, to mu u mojim proracunima dodje kao da trosi 20L benzina po sadasnjim cenama, + dodajte cenu aktivne snage struje + povecanje cene struje koja se trosi u domacinstvu=mnogo para :) Znao sam da ce "cist" automobil negde morati da se plati:)