
Toyotin brend Scion na Salonu u Njujorku ima dve premijere, od kojih jedna privlači i pažnju Evropljana.
To je Scion iQ, odnosno severnoamerička varijanta Toyote iQ, koja se već neko vreme prodaje na Starom kontinentu. Scion iQ je u stvari već treća varijanta ovog gradskog mališana, budući da se nedavno pojavio i kao ekskluzivni Aston Martin Cygnet. U svakom slučaju, biće zanimljivo videti kako će Amerikanci prihvatiti ovako mali auto.
U osnovi, iQ je odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart, a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila.

Što se tiče dimenzija, Scion iQ je dugačak 3050 mm, širok 1679 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 1999 mm, a i dalje prima 3+1 putnika. Evropski iQ je inače dugačak 2985 mm, a u odnosu na svog evropskog brata, Scion iQ se razlikuje i po izmenjenom prednjem delu.
Ponuda motora se kod Sciona iQ svodi na 1,3 litarski četvorocilindrični benzinac sa preko 90 konja i u kombinaciji sa CVT transmisijom.

Standardna oprema obuhvata i 10 vazdušnih jastuka, audio sistem sa 6 zvučnika i sisteme VSC, ABS, EBD, BA i Traction Control.
Prodaja u SAD-u startuje početkom naredne godine, dok cena tek treba da se saopšti.
Takođe, tjuner Five Axis je već obradio ovaj iQ i nastao je autić sa agresivnijim izgledom (svoj doprinos daje i boja), opremljen Aero Kit-om, alu točkovima od 18 inča sa Yokohama gumama 215/40 R18, modifikovanim Tein ogibljenjem, TRD kočnicama (diskovi 328x28 mm napred i 282x28 mm pozadi) i unapređenim enterijerom (koža, nove boje i patosnice...).


Još jedna premijera je 2011 Scion tC, druga generacija kompaktnog kupea (prvi se pojavio 2004.) koji će u salonima američkih dilera biti od jeseni.

2011 tC se odlikuje modernizovanim izgledom spoljašnjosti, novim 2,5 litarskim četvorocilindričnim motorom, revidiranom manuelnom i novom automatskom šestostepenom transmisijom i novom, prostranijom unutrašnjošću sa kokpitom okrenutim ka vozaču i trokrakim volanom sa zaravnjenim donjim delom.

Sem toga, auto ima i niže ogibljenje nego stari model, jače kočnice, veće 18-inčne alu točkove, a pomenuti 2,5 litarski agregat raspolaže sa 180 konja i 234 Nm obrtnog momenta (za 19KS i 15 Nm više nego ranije).

U serijskoj opremi se nalaze, između ostalog, AM/FM/CD/USB audio system, ABS, VSC, Traction Control, EBD i BA sistemi, kao i osam vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača).
Podaci o performansama, potrošnji i ceni još nisu objavljeni.
Upadljiviji je međutim Five Axis Scion tC, i to svojim Wide-body nastupom, Bloodshot bojom, točkovima od 20 inča, Yokohama gumama (245/30 ZR20 i 295/25 ZR20), Tein podešavajućim ogibljenjem, TRD kočnicama (diskovi 355x28 mm napred i 332x28 mm pozadi), kao i kožnim enterijerom i sportskim sedištima

