
Plod saradnje između Subaru UK i Coswortha biće dostupan britanskim kupcima sledećeg meseca, a radi se o Subaru Imprezi STI SC400.
U saopštenju se navodi da je Cosworth Imprezi poboljšao performanse, upravljivost i stajling, što u praksi znači turbo motor sa 400KS pri 5750 o/min. i 540 Nm, dovoljno za sprint od 0-100 km/h za 3,7 sekunde i (elektronski ograničenu) najveću brzinu od 250 km/h.

Ovako snažan i brz auto treba i zaustaviti, a za to se brine AP Racing kočioni sistem sa diskovima od 355 mm.

Od ostalih detalja treba pomenuti novi prednji branik, zadnji spojler, svetla za maglu, zatamanjena stakla, Recaro prednja sedišta, piano black centralnu konzolu, alu točkove od 18 inča, 10 mm niže ogibljenje, za 12 mm širi trag točkova i Cosworth izduvni sistem.


Cosworth Impreza STI CS400 će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo
75 komada, i to po ceni koja iznosi 49.995 funti.
A mislili ste da je Focus RS500 ubica? 3.7s do stotke! Fenomenalno! Ovo bre dere i BMW M3.. Od normalnih automobila samo mu Nissan GT-R može "doći glave"!
@Miki
problem sa RS500 je FWD, a impreca je AWD.
Inace je mnooogo opasna!
@dub_c: Baš tako. Zamisli tek na mokrom kako Impreza razvaljuje inače odlične Focuse RS, ili neki BMW M3. :)
Kao što rekoh, od "normalnih" auta (
... (jeftinijih od nekih 80k eura) samo ga Nissan-ova perjanica GT-R može razbiti (takođe AWD, 3.3s do stotke).
Sve je to lepo samo verovatno ce ti automobili vise biti u servisu, nego na putu, previse snage za tako "mali" motor, na primer podjednako brutalan Lancer FQ400 ili cak FQ430 mora na svakih par hiljada km mora u servis, a ako se bas gazi onda i na svakih par stotina km. Sve ima svoju cenu, hocete jeftin i brz automobil? Moze, ali posle cete da platite po silnim servisima. Sve ima svoju cenu, koliko para toliko muzike.
Ovo mi je životna želja da probam.
Auto za prave momke koji umeju da voze i željne adrenalina.
Vozne karakteristike ima vrh!
Sve druge mane mu opraštam unapred.
Mange
Danas sam išao na podešavanje geometrije oslanjanja:
Usmerenosti prednjeg desnog točka, koja umesto da bude u rasponu od 0 do +10', bila je -3'. Sada je usmerenost oba prednja točka +6'. Sve ostalo je idealno! :)
Na koje vreme ti vršiš podešavanje geometrije oslanjanja (ja barem jednom godišnje)?
carobnjak
Čačkali su mi Škoditu u servisu, zbog onih glupavih Matador guma! Znao sam da su nešto zeznuli, jer mi deluju mnogo nesposobno. Danas sam to i dokazao :)
P.S. To što si rekao uopšte nije za pohvalu. ;) Geometrija oslanjanja mora da se proverava.
Kada sam rekao podešavanje, mislio sam na proveru, a podešavanje se vrši samo ako za to ima potrebe ;)
@Predrag
verovao ili ne, ja mog Puntica ganjam po rupcagama, blatu, nekad mu "tepam" da je dzip! :)))
Uvek je blatnjav i prasnjav, sto nije pohvalno, ali je i dokaz sta mu radim... Naravno, nekad je ukrasen i projektilima od pticurina... :)))
@Predrag
nisam pitan, unapred se izvinjavam.
Ja "kontrolu trapa" radim dva puta godišnje bez obzira na pređenu (km) tj. pri promeni zimskog na letnji set guma i obrnuto. Taj "režim" mi nekako dođe najprihvatljiviji.
:)))
Predrag
Podešavanje geometrije prednjeg trapa je obavezno posle izvođenja radova na trapovima i vešanju. (zamena kraja spone, jabučice, silen blokova, amortizera ...) ili posle vidnog oštećenja na vešanju ili kad primetiš da se pneumatici nesimetrično i nejednako troše.
Znači na normalnim kolima to može da potraje i 100 000, kada je već vreme za zamenu pojedinih elemenata, zbog naših puteva.
Tvoj problem je što je neko nestručno vršio "podešavanje".
Ako je to zaista istina i ako su podatci ovako kako si naveo, onda ti volan nikako nije mogao da stoji pravo na pravcu, već je bio zakrenut u neku stranu za recimo 1 do 2 cm na obimu volana.
Prema podatcima koje si naveo vidi se da je neko trap podešavao "klasično", to jeste otvoren 1mm, a treba da bude 1-2mm zatvoren (prema mojim podatcima koje imam to odgovara 15 min +-10min)
Znači da ti trap nije valjao ništa i verovatno ti je habao unutrašnju stranu prednjih pneumatika.
Zapamti, čim primetiš da se promenio položaj volana, nešto sa trapom nije uredu!
ja cu uvek vise voleti lancera evo :D pogotovo fq400 i 430 ova nova impreca ima tolko ruzan stajling kao hatchback da su zbog zalbi kupaca morali da ponude i standardnu limuzinu...
koja je ok... ali ipak je lancer lancer :D
ma ovolko konja moze da se izvuce i iz civica 1,6 v-tec
a ovo kosta 50 000 funti xxaxaaxaxxaxaxaax... moj stari bravo hgt je imao 420 konja :D a sve kostalo 7 soma evra
Subaru,ko subaru...Kida i kad ga oni naprave,a ne kad se doradi...Svaka cast,oduvek se samo divim,vidjam ovu imprezu svaki dan,i svaki dan joj se divim...
''bice dostupna svima sledeceg meseca,ali vec je sve rezervisano xDDDDD
Meni su u servisu rekli isto što i Mange, ako radi ne diraj ništa...
carobnjak
Ako si prešao dosta sa pneumaticima i oni se troše ravnomerno i ako auto lepo drži verovatno je sve OK. To dosta znači 40-50 000km.
U protivnom nije sigurno i nije na odmet proveriti ali kod proverenog majstora.
Svaka promena ponašanja automobila (načešće pri kočenju i vožnji na pravcu) i primetna promena položaja volana znači da je vreme za proveru.
Impreza je nekada bila sinonim za odličan sportski auto - više nije. Al' bitno je da se u priču ubaci M3 koji je:
1. druga klasa
2. veći
3. teži
4. fabrički model
Ovo je zver, a ne ta Kosvort igračka:
https://www.youtube.com/watch?v=sZXM_FIm27s
@Mange
ne znam koliko su pneumatici stari, korejske su i ne mogu da protumacim DOT oznake, nisu u skladu sa evropskim jer pored cifara imaju i slova...
@Boris
I naravno nije serijski...
Ipak se na kraju okrece oko Logana...
@Boris
Oduvek sam vise voleo Lanser Evolution-a od impreze...Oduvek... :)
carobnjak
Ako dobro drže, ne tresu, nemaju deformacija, nsu ispucale, onda kontrolišeš pritiske u njima i vozi bez brige.
Ponekad ih okom detaljno pregledaš, obiočno pri kontroli pritiska a to je barem sezonski i pred dalji put.
U toj klasi je Lancia Delta integrale neprevazidjena...
Ona je prosto utkala popularnost navedenim modelima...
Boris
U reliju je Subaru STI, kao fabrički auto neprevaziđen.
BMW, Nisan i mnoge druge igračke nemaju ono što treba pravim momcima u borbi sa krivinama i brdskim stazama.
Ovo je rasni auto za narodne puteve i ko je jednom seo u Subaru STI, bilo koje generacije pamti doživotno, kao i prvu ljubav.
@Mange
Usmerenost prednjeg desnog točka je bila -3 min. a prednjeg levog +9 min. Sada je usmerenost oba prednja točka +6 min. a preporučeni raspon je od 0 do +10 min. Inače, volan nije bio zakrenut ni u jednu stranu, jer su ga skidali i pomerali za jedan zubac, kako bi neutralisali tu zakrenutost. Sa novim pneumaticima sam prešao samo 1000 km, pa nema nikakvih posledica.
@Mange
Automobili u reliju i putnicki nemaju nikakve slicnosti osim izgleda. Da li znas da Subaru za WRC kosta oko 500.000 dolara (ili evra zaboravih, cim izadje iz fabrike uglavnom preko 10 puta je skuplji.
Đenka,
Ako lava baš ne voziš "pro terenski", mislim da nemaš potrebe za tako česte provere trapa. Ja sam 307 prvi put "opreza radi" odvezao na oko 65.000 km i sve je bilo ok ( ništa nije dirano ), a sledeći put sam ga odvezao tek na oko 100.000 km i to zato jer sam primetio da mi se zadnja desna guma "čudno troši" ( ispostavilo se da se taj točak malo "otvorio" posle jednog udara u "bezdan" na putu ). Inače, još od prošlog veka uglavnom samo redovno "šublerom" kontrolišem da li se gume sa obe strane ravnomerno troše, pazim da li volan "vuče" i to je to ... Doduše, dok sam imao nivu, svakog proleća sam pokušavao da joj "špuru" dovedem u red, da li zbog njenog ili mog kvaliteta, ne znam ...
Predrag
Mani se te budale od majstora koja pri centriranju trapa posle "zaokreće" volan "za jedan zub". Takvu "mudrost" sam poslednji put video sigurno pre više do 20 godina ...
Moron
Volan su mi zaokretali u ovlašćenom servisu! Zbog toga sam juče i išao na proveru geometrije oslanjanja! Čim zaokreću volan, znači da nešto pokušavaju da prikriju.
:)
Inače, do sada sam jednom godišnje vršio proveru zbog ovih naših rupa, ali iako Fabia ima daleko složenije oslanjanje od Yugoslava, nastaviću sa proverama geometrije oslanjanja (jednom godišnje) i pritiska u pneumaticima (na dve nedelje). Cilj mi je da dokažem da Hitris, osim što se dobro ponaša u vožnji, može i dugo da traje.. :)
Daj ljudi prestanite chat-ovati !!!! za jedan model bude 50 komentara,od kojih je 70% nevezano zza taj auto...
Marko
Nije tačno da ovakvi automobili nemaju sličnosti sa automobilima koji se voze na takmičenjima.
U zavisnosti od klase izmene su od minimalnih do potpunih.
Pod minimalne se smatra, ugradnja rol bara i ojačanja, potpuno ogoljivanje enterijera, drugačiji amortizeri i opruge, čipovan motor i ugradnja turbo restriktora i naravno drugačije gume a sve navedeno je minimalno. Ovakav automobil se vozi i u našem reli šampionatu.
Zbog svega ovoga sam ostavio gornje komentare.
I još da dodam da je ovakav automobil značajno brži i jači od takmičarskog koji ima restriktor i snagu ne veću od oko oko 280ks.
Mange
Pitanje je verovatno glupo, ali zasto je takmicarski model "slabiji"? I koji takmicarski, WRC ili sta? Zasto im uopste stavljaju te "turbo restriktore"? Zasto ih "guse"?
Moron
Guše ih zbog bezbednosti učesnika. WRC su najači i oni imaju oko 320ks a eto ovaj predstavljeni 400ks.
Nekada je postojala Grup B i auti su imali i do 600ks ali posle velikih nesreće su uvedeni isključivo seriski i limitirani automobili.
Eh, Grup B. Pogledaj na youtube
a posebno Audi quattro i Peugeot 205 turbo S16 i imaćeš celo veče divnu zabavu za uši i oči.