
Sve više vozača u Srbiji doteruje svoje ljubimce na četiri točka, iako taj hobi, koji se popularno zove "tjuning i stajling", nije nimalo jeftin, jer prepravke automobila koštaju od 300 do nekoliko hiljada evra.
- Tjuning je najskuplja stvar koja može da se uradi na automobilu. Potrebno je da se izdvoji i do 3.000 evra kako bi se motor preradio i automobil podigao sa 300 na 600 konjskih snaga - kaže vlasnik "Tjuning centra" iz Novog Sada Predrag Rađenović.
Stajling podrazumeva ugradnju sportskih sedišta, volana, spojlera, branika, plazma cajgera i drugih delova, ali se prilikom ulepšavanja četvorotočkaša moraju nabaviti atesti kojim se potvrđuje bezbednost učinjenih izmena. Ukoliko neko ugradi poliesterski branik ili spojler koji nije kvalitetan, lako može doći do pucanja, a usled saobraćajne nesreće i povrede ostalih učesnika u saobraćaju, objasnio je Rađenović.
- Čip tjuning je prva lestvica u modifikovanju i podrazumeva elektronsko poboljšanje performansi motora, gde se softver računara mapira, tako da se menja paljenje, ubrizgavanje goriva i kontrola vazduha. Uglavnom se radi na turbo motorima, posle čega snaga može da se podigne i do 50 odsto - kaže Rađenović.
Prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju građani mogu prepravljati vozila samo ako to čine za sopstvene potrebe i kada se time unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo, odnosno omogućava obavljanje određenih delatnosti za koje se vozilo posebno ne proizvodi. Pod prepravkom vozila podrazumeva se promena konstruktivnih karakteristika vozila kojim se menja njihova namena, deklarisane tehničke karakteristike vozila ili uređaja i sklopova vozila.
Autor : Tanjug.rs
"Potrebno je da se izdvoji i do 3.000 evra kako bi se motor preradio i automobil podigao sa 300 na 600 konjskih snaga "
Odlicno,kupis 335i i das jos 3 hiljade evra i ne treba ti M5.
Glupost.
Ne znam na kom autu je to moguce,a i ako jeste,trajao bi dva kisna petka.
" Čip tjuning je prva lestvica u modifikovanju i podrazumeva elektronsko poboljšanje performansi motora, gde se softver računara mapira, tako da se menja paljenje, ubrizgavanje goriva i kontrola vazduha. Uglavnom se radi na turbo motorima, posle čega snaga može da se podigne i do 50 odsto "
Ja jos ne vide da neko na chip tjuningu digne snagu za 50%.
http://mosselmanturbo.com/bmw-remapping-ecu-chiptuning/x/mercedes-e320-cdi-204pk/
To je povecanje od 15-ak posto.
Znam da 20-30% moze da se digne snaga na chipu i to retko.
@PITBULL,
slazem se, taman htedoh napisati, onaj ko za 3,000 evra ume da podigne snagu sa 300 na 600 hp ili je genije ili je dobio turbo na poklon i pare moze da potrosi na nesto drugo.
@mile
Haha,bas tako.
Pa na Nissanu GTR ne dignu snagu za 300 konja.
Tj na njemu i uspeju,al jedva.
I takvo zadovoljstvo staje oko 30 hiljada dolara.
Sto opet ispadne jeftino spram onog sto dobijas.
Ubica Veyrona za 120-130 hiljada. :)
Nema suludih troskova,gume 25 000 eura,komplet tockova 50 hiljada eura (na 50 000km se menja komplet tockova).
Hrom maska 12 000 eura i ostale gluposti.
ovde u americi supercharger kit za recimo mustang 5.0 je oko $5,000-$6,000. i to je samo kit, instalacija je ekstra. naravno, ako hoces da profesionalac uradi posao i dobices oko 150 ekstra konja.
Moj 2. komšija iz ulice, vatrogasac, plata nikakva, kupio Yugo 65 1992.god crveni, truo skroz, peskario, menjao sve limove, ništa gitovano, kupio sve moguće i nemoguće plastike, spojlere, pragove, plastiku gde standardno stoji tablica, neki lik mu sašio nova sedišta od crno-belog skaja, volan mali sportski aluminijimski, menjač skratio, prefarbao kontrolnu u crno, nabio na auspuh hromirani nastavak, farba dark violet kataloška od bmw-a... brat bratu uložio 2100€, vozio ga godinu dana i menjao za Reno 5 kampus i kismet, otvorio perionicu, radio meseca i sve to zamenio za mašinu za plastificiranje.
Jel to normalan čovek? U Yuga od 600€ uložio još 2100€, a kladim se i više, samo ga sramota da prizna!?
Ljudi imaju još luđe i skuplje hobije, tako da je čovek prilično normalan. Da svi radimo samo ono što je pametno, jeli bi samo zdravu hranu, ne bi pušili, pili, buljili u TV ili monitor, itd itd... Mora čovek i neki hobi da ima, zar ne?
@Pit SM chip tuning iz Gradiske podigne 1.9 TDI 105ks na 170ks(i to nije samo jedan, vec vise njih su podigli na 170ks)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-PboyzIEjw0
moj prvi komsija ima mitsubishi lancer evo ix, izgled je ostavio potpuno stock, ali je motor tunovao na nekih 600 hp. privatan neki covek koji drzi do sebe i ne prica mnogo sa drugima, tako da i ne znam sta je sve radio na kolima. ali ja inace to obozavam kad izgled ostave fabricki, a tunuje se samo motor. dok ne podnosim one koji stavljaju body kit, spoilere od metar, auspuhe koje prde, a ispod haube ostave neki slabi fabricki motor. tipican rice
nisam nikad ima priliku da ga vozim ni da se vozim u njemu. imam samo jednu drugaricu koja ima grand cherokee, ali je obican laredo sa 3.7l v6. fin suv, ali meni se ne svidja, ja od jeepa jedino volim wrangler
Uzecu jedan primer: Ko ima para, kupi npr. Audi A5, ode u MTM i odradi tjuning. To ispane najmanje para uz najvisi moguci nivo profesionalnosti obrade.
@Pitbull
Ocigledno da ti radis u Brabusu ili Kleemannu, cim se u tuning razumes bolje od coveka koji drzi tuning firmu.
Koliko znam ova firma se nalazi u Indjiji.
@loshmi89,
neznam kako se to zove u srbiji, ali ovde u americi se to zove "switch and bait". u sustini, vidis reklamu za nesto i odes tamo da proveris i obicno dobijes odgovor "nemamo tacno to sto smo reklamirali, nedavno se prodalo, ali imamo nesto slicno". a to "slicno" uvek bude po daleko vecim cenama i daleko uradjeno.
3,000 evra mozda tip naplacuje ruke da uradi tuning, ali za 3,000 nema sanse da ces dobiti ekstra 300 hp sa delovima i rukama. jer sam turbo kit ili supercharger kit kostaju vise od toga. plus, ako zaista povecas snagu za 300 hp onda moras mnogo toga drugog takodje menjati.
@mile antena
Naravno da moras menjati mnogo toga na Lanceru EVO 2.0 da bi podneo toliku snagu.
Npr. na BMW 850i se ne menja gotovo nista na motoru kad se stavljaju turbine.
mile antena,
bio je tjunirani Opelov 2,0 turbo iz kalibre, čujem da je trenutno na doradi i da je unutra običan 2,0 16v, takođe Opelov.
ima li neki link gde ima vise slika i detalja o tom yugu?
inace, u americkoj drzavi luizijani zivi jedan nas covek koji ima yugo sa mazdinim 1.3l twin-turbo motorom i 315 hp (tip izmedju ostalih ima i yugo limuzinu, sigurno sve vidjali slike po netu kao i gallarda), a znam da se taj isti tip pocetkom 1990ih takmicio u nekoj vrsti auto sporta gde je yugo zavrsio prvi u svojoj klasi i ukupno 4. od ukupno 55 vozila. taj yugo je nosio nadimak "stealth yugo", bio je i u mnogim magazinima jer je na stazi tukao fabricko spremljene chevy corvette i porsche 911
@hh
Znam da moze da mu se izvadi dusa,ali onda traje dva kisna petka.
@loshmi
Ako za 3 hiljade moze da se digne snaga za 300 konja,daj ja cu odma to da uradim,zavrsi mi ti posto znas.
Ovo je smesno!!!Ko je napisao ovo da mi je znati....onda ovde ispada kad motor od 300ks mozes dici na 600ks....sto nebi BMW M5 sa 500 i kusur konja digli na 1000ks i resili mnoge slucajeve sa mnogo jacim supersportskim automobilima
@Pitbull
Naravno da cu ti zavrsiti cim kupis 850i, zato sto sam 100% siguran za taj auto. :)
@loshmi
Pa tamo ne pise za 850i,vec za svaki auto.
Siguran si da za 3 hiljade moze da se digne za 300 konja snaga? Samo cip tjuning kosta oko 500 eura.
@Pitbull
Ne radi se standardan chip na njemu kad stavljas turbine. Mora neko da ti uradi posebno remap. Koliko sam ja cuo, na 850i je dovoljno nakaciti 2 turbo sistema sa 525tds, po jedan sa svake strane bloka. Motor to sa lakocom izdrzi, samo nisam siguran da automatski menjac (oko 90% su sa automatikom) moze to da izdrzi, ali sam cuo da moze.