
Preuzeto sa: BrzaBrzina.com
Iako je tokom svoje karijere bio poznat uglavnom po moćnim V8 motorima, malo ljudi zna da Shelby American ima i dugačku tradiciju modifikovanja automobila sa motorima od četiri cilindra.
Sve je počelo 1982. godine, kada je Carroll Shelbya pozvao njegov stari kolega iz Forda, Lee Iacocca. Iacocca je tada predvodio Chrysler Korporaciju i želeo je da modifikuje bogatu ponudu kompaktnih automobila. Shelby je udgovorio na izazov i do 1987. godine ponudio nekoliko različitih modela, od kojih je najpoznatija bila GLH (Goes Like Hell), koja je razvijala 175 ks iz 2.2L turbo motora. To nas dovodi do nedavne odluke Forda da ponudi novi 2015 Mustang sa prvim motorom od četiri cilindra još od 1993. godine. Iako on razvija solidnih 310 ks iz 2.3L EcoBoost (turbo) motora, Shelby smatra da i dalje postoji prostor za napredak, ne samo po pitanju snage već i po ostalih aspekta. Shelby je nedavno predstavio svoj Shelby GT paket opreme i na Mustang EcoBoostu, koji će biti dostupan u verzijama sa manuelnim i automatskim menjačima, agresivnijim dizajnom i više snage.

Ova tjunerska kompanija je počela sa samim motorom, pa je zahvaljujući novom izduvnom sistemu snaga povećana na 335 ks, a ona se sada lakše prenosi na podlogu zahvaljujući novim Michelin Pilot Sport gumama. Iako je snaga povećana za samo 20 ks, Shelby kaže da postoji još veći napredak i da vlasnicima, po želji, može da poveća snagu na značajno veću cifru. To bi trebalo da bude dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za ispod pet sekundi, što je gotovo identična cifra kao i Mustang V8 od pre pet godina. Veća snaga je samo jedna od mehaničkih promena, pa tako menjač ima kraće brzine, oslanjanje je podešeno za vožnju na stazi, a kočnice nešto veće nego kod standardnog modela. Dizajnerske promene su takođe velike i one se odnose na agresivnije branike, nove točkove, crnu haubu i veliki broj Shelby oznaka. Slične oznake se mogu primetiti i u enterijeru, koji je takođe unapređen i sa novim sedištima i više standardne i opcione opreme.

Međutim, takav paket opreme svakako nije jeftin. Shelby naplaćuje 24,000 dolara (oko 21,100 evra) za svoje uslugu na već postojeću cenu automobila, koja iznosi 26,300 dolara (oko 23,100 evra). To čini ovaj automobil skupljim nego dosadašnji Mustang EcoBoost kabrio sa Premium paketom opreme, koji košta 35,800 dolara (31,400 evra). Shelby American već sada prima narudžbine, a prvi primerci će biti modifikovani mušterijama na proleće.
Autor: Talladega
Slike: Shelby American