
Ako vam se sviđa šta Singer radi od klasičnih Porschea, onda će vam ovo čudesno delo Russella Builta biti beli anđeo koji je sišao s neba da vam život učini nestvarno lepim. Poslednjih godina smo svedoci rasta popularnosti terenski preuređenih klasičnih Porschea 911. Možemo reći da je celu stvar zavrteo Singer sa svojim umetničkim delima na točkovima.
Kako piše portal Vozim.hr, Russell Built Baja 911 na sebi nema praktično ništa serijsko ili fabričko, ali ujedno uspeva da izgleda upravo tako, kao da je izašao iz vremenske kapsule Štutgarta od pre 30-ak godina. Pored osnovne šasijske konstrukcije, Russell Built je napravio i vlastitu cevastu konstrukciju koja vozilu daje dodatnu čvrstoću i omogućava lakšu izmenu delova koje ćete oštetiti ako automobil vozite onako kako je namenio njegov autor.

Oslanjanje je takođe dramatično prerađeno i izmenjeno u odnosu na serijski Porsche 911 generacije 964. Podesivo oslanjanje omogućava hod prednjih točkova u rasponu od 31.75 centimetara dok na zadnjoj osovini točkovi imaju slobodu kretanja od 33 centimetra.
Poređenja radi, sportski terenski pickup, Ford F-150 Raptor na prednjoj osovini ima hod od 33 centimetra a na zadnjoj od 35.3 centimetra. Tako je, ovde imamo klasični 911 koji nudi terensku fleksibilnost sportskog pickupa zadržavajući fantastičnu kompaktnost i lakoću 911-ice.

Vizija Russell Builta pri izradi ovog Porschea se ukratko svodi na njegovu preradu „kao što bi to napravio i sam Porsche“ da je nastavio sa reli trkama i nakon uspešne 1986. godine kada je pokorio Pariz – Dakar sa za to namenski napravljenim modelom 959. Kao ključni kriterijum pri izboru pogonske jedinice za svoj automobil Russell Built stavlja vazdušno hlađenje.
U automobil je ugrađen atmosferski 3,8 litarski redni šestocilindraš dorađen od strane Rothsport Racinga, čije komponente ostaju obavijene velom tajne. Masa automobila, čak i u „luksuznoj“ specifikaciji ne prelazi 1.270 kilograma, dok u spartanskoj verziji spremnoj za entuzijaste vozilo ima tek 1.130 kilograma.
Proizvodnja Russell Built Baja 911 je ograničena na svega četiri automobila godišnje, čime Russell Built želi da zadrži ekskluzivnost na najvišem nivou, posvećujući maksimalnu pažnju svakom primerku. Cena za spartanski opremljenu verziju kreće od oko 380.000 dolara dok za luksuznu varijantu treba da se izdvoji 650.000 dolara. Naravno, u ovu cenu nije uključen osnovni automobil koga prvo morate sa pronađete sami ili uz pomoć Russell Builta.
Izvor: Vozim.hr
Foto: Drew Phillips / Russell Built