
Američka tjuning kuća SpeedKore je poznata po preradama najviše Dodgea Chargera i Challengera, ali njihov novi projekat je ipak nešto drugačiji.
Reč je o čuvenom BMW coupeu 3.0 CS e9 iz 1974. koji je ujedno i prvi evropski model kojeg su se dohvatili u SpeedKoreu.
Takođe, ova prerada je napravljena za poznatog američkog glumca Roberta Downeya Jr. kojeg novije generacije najviše pamte po ulozi Iron Mana, a za kojeg je ekipa iz SpeedKorea već ranije preradila nekoliko kultnih američkih klasika poput Chevroleta Camara iz 1967. i Forda Mustanga Boss 302 iz 1970-te.

Kako navode iz radionice, glumac im je stigao s idejom spajanja modernih materijala s klasičnim evropskim "stajlingom", izabran je BMW 3.0 CS, a rezultat je pred vama. Donekle je reč o "restomod" preradi, mada iz SpeedKorea navode da je karoserija modela s pločicom čuvenog nemačkog tjunera Alpina potpuno originalna, te da zato ova preradi nije njihov tipičan rad iako još uvek ima puno elemenata od ugljeničnih vlakana, poput upečatljivog prednjeg spojlera.
Automobil se takođe odlikuje posebnom narandžastom bojom, detalji od hroma na karoseriji su zamenjeni neobičnim elementima sa "šarom" parketa a ima i naglasaka u boji titanijuma. Na posebne HRE naplatke su pritom montirane gume Pirelli P Zero, a kočioni oistem sa 6-klipnim čeljustima na diskovima napred i četvoroklipnim pozadi potpisuje italijanski Brembo.

Ovaj jedinstveni stil se nastavlja i u kabini gde se u priču uključili specijalisti za enterijere iz firme Gabe’s Custom Interiors koji su izradili unutrašnjost koja deluje veoma "italijanski" s kožnim sedištima na stranicama u boji kafe i centralnim delom s platnom grubljeg tkanja za bolje držanje tela putnika u vožnji krivinama, a tu je i retro-inspirisana instrument ploča s klasičnim meračima, oblogama od drva te skrivenim ekranom multimedije osetljivim na dodir.
Ispod poklopca motora je takođe bilo promena: originalni M30 3,0 litarski redni šestocilindraš od 203 KS je zamenio S38 3,6 litarski redni šestocilindraš iz BMW-a M5 e34 za američko tržište od 315 KS. To je značajno povećanje snage, a uz motor je stigao i 4-stepeni ZF automatik koji snagu prebacuje na zadnju osovinu.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: SpeedKore