
Ford Ka prve generacije je bio simpatičan mali gradski automobil, ali u jednom slučaju je vešti mehaničar Vejd Evans iskoristio svoje znanje te je od njega napravio "raketu".
Evans je vlasnik radionice Mohawk Customs, koja se nalazi u britanskom Kembridžu, a upravo on stoji iza projekta nazvanog Ford Ka Quattro. Automobil je dobio široki body kit, ali i pogon iz Audija S3 zbog kojeg je verovatno postao najbrži Ford Ka na svetu.

Posla je bilo mnogo, uloženo je dosta truda i vremena, ali rezultat nije razočarao, piše Klix.
Sve je počelo tako što je skromni Ford Ka ostao bez svoje šasije te je postavljen na šasiju prve generacije Audija S3 (1999. - 2003.) Iako je trag točkova dva automobila značajno drugačiji, međuosovinsko rastojanje Audija S3 je samo 67 duže u odnosu na Ford Ka, tako da je konverzija bila izvodiva.

Automobil je dobio široke prednje i zadnje blatobrane, nove branike i produžene pragove, zbog čega izgleda poput reli vozila. U ovom procesu je žrtvovano nekoliko branika modela SportKa i StreetKa kako bi se dodali dodatni delovi poput naglašenog splitera.
Aftermarket LED svetla imaju oblik kao model SportKa (2003. - 2008.), a pozadi su ventilacijski otvori na blatobranima te dodatni otvori na vratima prtljažnika. Unutrašnjost je prilično "spartanska" i sadrži zaštitni kavez.
Ispod haube je smešten 1,8 litarski 20V četvorocilindrični motor iz Audija S3, koji je u ovom modelu razvijao do 222 KS, ali s obzirom na činjenicu da je značajno modifikovan, sada isporučuje 427 KS s potencijalom povećanja na 500 do 600 KS putem "agresivnijeg" mapiranja ECU jedinice. Tu je i Holster Hx35 turbopunjač, ACL trkaći ležajevi, prilagođeni usis koji "viri" iz haube, kao i prilagođena izduvna grana.
Snaga se prenosi na sva četiri točka putem 6-stepenog manuelnog menjača i Audijevog quattro pogona (Haldex). Prednje ogibljenje i velike Brembo kočnice su preuzeti od prve generacije SEAT-ovog modela Leon Cupra R (2002. - 2006.), koja je bila blisko povezana s Audijem S3. oslanjanje i aftermarket 18-inčne felne "zaokružuju" promene.
Evans je sam radio na automobilu koristeći veoma ograničen izbor alata, tako da neki od njegovih radova nisu baš najbolji. Ipak, on uživa u svom projektu.
Izvor: Klix.ba