home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Irmscher Opel GT i40

27 Feb 2008 - 01:19 Tuning Link

Kada je poslednji put nemački tjuner Irmscher poradio na Opelovom roadsteru GT, njegov 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor je dobio dodatnih 51KS (ukupno 315KS). Sada, povodom 40 godina postojanja kompanije, Irmscher za martovski salon automobila u Ženevi najavljuje prezentaciju novog modela GT i40, koji pod poklopcem skriva 6,0 litarski V8 agregat sa svih 353kW/473KS, dovoljno za maksimalnu brzinu od 300 km/h (serijski model sa 264KS inače postiže 229 km/h). Drugih podataka za sada nema, ali se na slici vide i diskretne modifikacije, koje uključuju i novi prednji spojler i atraktivne petokrake aluminijumske točkove.  





Nemački tjuner Abt Sportsline je za Golf V Variant pripremio novi aero body kit, atraktivnije aluminijumske točkove od 19 inča i pojačanje za njegove 1,9 TDI, 2,0 TDI i 1,4 TSI motore. Za sportskiji izgled ovog Golfa su zaslužni novi prednji i zadnji spojler, ispupčeniji pragovi i dupli završetak izduvnog sistema, dok je unutrašnjost bogatija za novi vrh ručice menjača i aluminijumske pedale. Benzinski 1,4 TSI agregat umesto standardnih 170, sada raspolaže sa 210KS, 1,9 TDI dizelaš ima 25 konja više, dok je snaga 2,0 TDI motora skočila na 190KS. Abt Sportsline paket za Golf V Variant zaokružuju još doterano ogibljenje i pojačane kočnice.

 



Ovo su nove i potentnije verzije Minijevih modela Cooper S i Clubman Cooper S, najnoviji rad engleske tjuning kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a. Bez obzira na doteranu spoljašnjost, ono najbitnije kod ovih automobila se u stvari krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6 litarskom četvorocilindričnom turbo benzincu (u paru sa šestostepenom transmisijom), koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta, sa JCW tuning paketom sada razvija 155kW/211KS pri 6000 o/min. i 260Nm, dostupnom u rasponu od 1850 do 5700 o/min. (sa overboostom kratkotrajno raste na 280Nm). To je dovoljno da 1205 kg težak Mini JCW od 0 do 100 km/h ubrza za 6,5 sekundi, Miniju JCW Clubmanu treba 6,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 238 km/h. Po fabričkim podacima Mini JCW troši 6,9 litara goriva na 100 km (emituje 165 grama CO2 po km), a Mini JCW Clubman 7,0 litara na svakin 100 km (emituje 167 g/km CO2). Osim snažnijeg motora, oba ova Minija su dobila i 17-inčne točkove (JCW Cross Spoke CHALLENGE) sa Run-Flat pneumaticima, pojačane kočnice (diskovi od 316 mm napred, 280 mm pozadi), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, dorađeno ogibljenje (tvrđe podešeno i spušteno za 10 mm), sportska sedišta i trokraki kožni sportski volan. U opremi se nalaze i sistemi, kao što su ABS, EBD, CBC (Cornering Brake Control), DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control) i EPAS (Electrical Power Assisted Steering). Zvanična premijera ovih Minija je najavljena za salon automobila u Ženevi (6.- 16. mart), a cene su već poznate : Mini JCW ima cenu od 27.700 evra, a Mini JCW Clubman 29.500 evra.

VIDEO : Mini JCW i Mini JCW Clubman

VIDEO : Mini JCW




Nemačka tjuning kuća Carlsson (specijalizovana za preradu Mercedesovih modela) je objavila da će na salonu u Ženevi početkom marta izložiti jednu svetsku i dve švajcarske premijere. Svetska premijera je Carlsson CD32, koji se bazira na Mercedesu C 320 CDI Estate (karavan), dok lokalnu, švajcarsku premijeru imaju Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge i Carlsson ML CD32 na osnovi Mercedesa ML 320 CDI. Carlsson je za CD32 Estate pripremio C-Tronic CD32 paket, zaslužan za porast snage i obrtnog momenta u iznosu 20 % u odnosu na serijsku verziju ovog agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. To u praksi znači da je kod ovog V6 dizelaša snaga porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). Inače, ubrzanje do stotke je bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovaj motor ne samo da je snažniji, nego mu je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10%. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi 1/14RS točkovi od 19 inča. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...).  

Carlsson Aigner CK65 "Eau Rouge"


Mercedes CL 65 AMG (koji je sam po sebi već dovoljno "nasviran" i ekskluzivan) u režiji Carlssona dobija ime CK65 "Eau Rouge" i pojačan V12 motor na svih 529kW/720KS i 1100Nm (dakle, za 79kW/108KS više u odnosu na pomenuti CL 65 AMG). To je zasluga (između ostalog) specijalne elektronske kontrolne jedinice motora, sportskog filtera za vazduh i sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Maksimalna brzina prema zvaničnom saopštenju iznosi elektronski limitiranih 320 km/h, dok ubrzanje do 100 traje samo 3,9 sekundi. Cena je svih 305.000 evra, napraviće se serija od samo 10 primeraka. Ovaj CK65 je inače dizajniran zajedno sa ljudima iz poznatog nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože), a karakteriše ga i dvobojni eksterijer i detaljno preuređena unutrašnjost.

Carlsson ML CD32


Carlsson je za Mercedesov model ML 320 CDI kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V6 dizel agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 40 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje, manje naginjanje i bolju aerodinamiku vozila). Carlsson je svoj model nazvao ML CD32, a velika snaga u kombinaciji sa atraktivnim izgledom i luksuznim interijerom čine ga snažnom pojavom, bilo u gradu ili van njega. Što se snage tiče, Carlsson je V6 dizelaš pojačao na 198kW/269KS i 612Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 1800 o/min. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom) i naravno novih Carlsson 1/11Evo Brilliant Edition točkova, veličine 22 inča i sa gumama dimenzija (285/30 R22. Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare), aluminijumskim pedalama i dodatnim osvetljenjem. Naravno, ne postoje nikakva ograničenja za želje onih kupaca koji žele da svom ML-u daju neki svoj lični pečat.



Tjuning kuća TechArt Automobildesign će 78. salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) iskoristiti da publici predstaviti svoje viđenje Porschea 911 Turbo Cabriolet, koji se odlikuje unapređenim performansama i poboljšanom aerodinamikom. Ovom novom Techartu GTstreet Cabrio će društo na ženevskom štandu ove kompanije praviti i GTstreet Coupe, koji je svoju premijeru takođe doživeo na salonu u Ženevi (2007. godine). Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Povećanje snage je postignuto, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika (sa četiri završetka). TechArt je GTstreet Cabrio opremio i novim aerodinamičkim paketom, zaslužnim kako za sportskiji izgled (novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, podešavajuće zadnje krilo), tako i za bolje prijanjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera (Normal i Sport). Točkovi su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa gumama dimenzija 245/30 R 20 napred, odnosno 325/25 R 20. TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad. Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.

  



Volkswagenov kompaktni SUV model Tiguan je doživeo još jednu preradu tjunera. Naime, posle kompanija Abt i MTM (ne treba zaboraviti ni na fabrički R Line paket), sada i nemački Delta 4x4 razmaženim kupcima nudi svoju verziju ovog modela. Tačnije, u ponudi su dve verzije : jedna namenjena vožnji po uređenim putevima i jedna za off-road uslove vožnje. Ova prva verzija (na prvoj slici) je dobila za 30 mm spušteno ogibljenje (to košta 390 evra), proširenja blatobrana, nove točkove (veličine od 16 do 22 inča) i novi sportski izduvni sistem. Pored svega navedenog, Delta 4x4 kupcima nudi i paket za povećanje snage 2,0 litarskog TDI dizel motora, koji umesto standardnih 140KS i 320Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 126kW/169KS i 384Nm (ovaj paket košta 1300 evra). Druga verzija ovog Tiguana, namenjana off-road vožnji (druga slika), u režiji Delte 4x4 podrazumeva povećanje klirensa (rastojanje od tla) za 50 mm, nove točkove (čija boja je usklađena sa okvirom maske hladnjaka), atraktivne pragove i dodatnu zaštitu ispod branika. Ovakav off-road Tiguan by Delta 4x4 treba platiti 39.772 evra.




Iako je 500KS u standardnom Porscheu Cayenne Turbo većini vlasnika i više nego dovoljno, uvek ima dovoljno onih koji žele nešto više i imaju čime to i da plate. Za takve je nemački tjuner SpeedART pripremio novi Cayenne Titan BTR 550 koji je dobio dodatnih 50KS i 130Nm obrtnog momenta. Tako njegov 4,8 litarski V8 agregat umesto fabričkih 368kW/500KS i 700Nm, sada raspolaže sa svih 405kW/550KS i 830Nm. Za sada nema podataka o performansama SpeedART Cayenna Titan BTR 550, zato ovde podsećanje da serijski Cayenne Turbo od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu i postiže najveću brzinu od 275 km/h. Sem motorom, SpeedART je BTR 550 opremio i novim aero body paketom od karbon fibera (modifikovani branici sa novim spojlerima, difuzor pozadi, izraženiji pragovi, veliki zadnji krovni spojler), novim sportskim izduvnim sistemom sa četiri završetka i atraktivnim šestokrakim aluminijumskim točkovima, veličine 22 inča.




Nemačka tjuning kuća Kicherer se pozabavila performansama i izgledom Mercedesove ML klase u dizelskoj ML 420 CDI varijanti. Dok standardni model raspolaže sa 306KS i 700Nm obrtnog momenta, Kichererov model, nazvan ML 42 ICE, zahvaljujući ICE tuning paketu oslobađa 360KS i izuzetnih 900Nm. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude samo 6,1 sekundu (pola sekunde bolje od fabričke verzije), dok je maksimalna brzina porasla na svih 280 km/h (Kicherer ML 42 ICE naravno zadovoljava Euro4 standarde). Da sve ne bi ostalo samo na motoru, Kicherer je na ML 420 CDI "nakalemio" i ML63 AMG aero body kit, atraktivne AMG točkove od 20 inča, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka, spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem i modifikovani interijer (koža, detalji od karbon fibera i novi ergonomski oblikovan sportski volan na kome se nalaze i komande za ručno menjanje brzina). Ovde je zanimljivo primetiti da Kicherer ML 42 ICE do 100 km/h ubrzava za pola sekunde brže nego Porsche Cayenne S, koga pokreće benzinski V8 agregat zapremine 4,8 litara (pritom naravno Porsche ima veću potrošnju).

 



Sem modela GTR700 Tornado na bazi Porschea Cayenne GTS (o tome više OVDE), nemački tjuner Gemballa ovih dana privlači pažnju i sa dva nova paketa namenjena agresivnijem izgledu i poboljšanju performansi Porschea Cayman S. Prvi je Gemballa GT (na prve dve slike), koji karakteriše novi aerodinamički paket (prednji spojler, novi prednji poklopac, moćniji pragovi, drugačiji zadnji branik, novi spojler pozadi), modifikovana unutrašnjost (u dve boje i sa elementima presvučenih alkantarom), sportski izduvni sistem sa dva završetka, podešavajuće sportsko ogibljenje i atraktivni Racing Black Magic točkovi od 20 inča. Promene na modelu Gemballa GT 4.0L RS (treća slika) su obimnije, koji je sem novog prednjeg i zadnjeg spojlera, dobio i Racing kočioni sistem, Racing Black Edition točkove od 20 inča, dvobojnu unutrašnjost sa kožom i alkantarom (plus aluminijumske pedale, sportska sedišta, sportski volan i nove patosnice), kao i 4.0L RS kit za povećanje snage motora. Gemballa u ovom trenutku još nije objavio specifikacije ovog motora (koji je za 600 kubika veći od standardne verzije), mada bi performanse Gemballe GT 4.0L RS trebalo da se približe modelu 911 Carrera S. Serijski Cayman S inače ima 217kW/295KS, do 100 km/h stiže za 5,4 sekunde, postiže maksimalnih 275 km/h, dok pomenuti 911 Carrera S raspolaže sa 261kW/355KS, do stotke ubrzava za 4,8 sekunde i postiže najveću brzinu od 293 km/h.



Nije trebalo dugo da nemačka tjuning kuća Gemballa pokaže šta sve može da se uradi od novog Porschea Cayenne GTS, koji je inače svoju premijeru doživeo na salonu automobila u Frankfurtu u septembru prošle godine. Gemballin novi stajling paket Tornado Concept je napravljen specijalno za Cayenne GTS, zahvaljujući kome je ovaj model dobio prilično izmenjen izgled. Paket podrazumeva atraktivne aluminijumske točkove, haubu od karbon fibera, modifikovane branike (napred sa velikim otvorima za vazduh, a pozadi sa integrisanim difuzorom i četiri izduvne cevi), nova zadnja svetla, nova sportska sedišta, panoramski krov i drugačiju centralnu konzolu u stilu Porsche Carrere GT. Gemballa se nije zaustavio samo na izgledu, pa je razvijena i GTR verzija visokih performansi, koju karakterišu trkačka sedišta, smanjenje mase i jedinstveni 2WD pogon. Zvaničnih podataka još nema, ali se očekuje da je Gemballa iz 4,8 litarskog V8 motora uz pomoć dva turbo punjača izvukao bar 700 konja...




Dodge Nitro by O.CT Tuning

16 Feb 2008 - 01:16 Tuning Link

Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle nedavne prerade Seatovog Leona Cupra i Volkswagenovog Golfa GTI (o tome više OVDE), pozabavio i američkim Dodge Nitrom 2,8 CRD. Ukratko, kupcima željnim više snage O.CT Tuning nudi poseban paket uz čiju pomoć snaga ovog mačo terenca raste sa standardnih 130kW/177KS na 148kW/202KS. I obrtni moment je porastao pa sada iznosi 505Nm, i to u rasponu između 1750 i 2500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 9,9 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 193 km/h. Za poređenje, serijski model do 100 km/h ubrzava za 11,4 sekunde i postiže 182 km/h.



Nemački tjuner Lorinser će na salonu automobila u Ženevi početkom marta izložiti svoje obrade Mercedesa SL 65 AMG i C klase T-Model (Mercedesova oznaka za karavan modele). Baza za Lorinser SL Nardo3 je Mercedes SL 65 AMG, a u nemačkoj tjuning kući su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom (novi prednji kraj i ispupčeniji pragovi, drugačiji zadnji branik, modifikovani bočni otvori za vazduh), impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to i ono što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada. Lorinser C klasa T-Model se bazira na Mercedesovom modelu C320 T CDI i umesto serijskih 164kW/224KS raspolaže sa 192kW/261KS. Lorinser je za karavansku C klasu predvideo i novi aero body paket, koji uključuje atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje i nove točkove od 19 inča (takođe u obliku turbine).

 



Hartge BMW M3

14 Feb 2008 - 01:38 Tuning Link

Pošto je nedavno Hamann predstavio dorađeni BMW M3 Coupe (serija E92), to isto je sada uradio i nemački tjuner Hartge, koji je kupcima ponudio dva različita paketa modifikovanja elektronske kontrolne jedinice BMW-ovog V8 motora. Uz pomoć prvog paketa M3 postiže 291 km/h, dok uz drugi paket idu i Pirelli P-Zero gume za brzine do 340 km/h. Hartge je na svoj M3 ugradio i 20-inčne aluminijumske točkove (gume napred 245/30, pozadi 285/25 ili 295/25), novi spojler na poklopcu prtljažnika, kućišta retrovizora od karbona, Hartge trokraki kožni volan, aluminijumske pedale, aluminijumski vrh ručice menjača i ručne kočnice, detalje od karbona i posebne patosnice. Ukoliko vas sve ovo zanima, treba da znate da ukupna cena Hartge paketa za M3 može dostići i svih 6000 evra...



Vath Mercedes CL 65 AMG

14 Feb 2008 - 01:28 Tuning Link

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i nešto atraktivnijem izgledu Mercedesa CL 65 AMG. To u praksi znači povećanje snage njegovog 6,0 litarskog V12 motora sa standardnih 612 na 718KS, a rezultat je maksimalna brzina od svih 340 km/h (umesto 250 km/h na koliko je "obuzdan" serijski model). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove aluminijumske točkove od 20 inča, pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje i par novih detalja poput prednjeg spojlera od karbon fibera i difuzora pozadi.



EDAG Rolls Royce Phantom

14 Feb 2008 - 01:16 Tuning Link

 

Sem kompanije Mutec, koja je nedavno dobrostojećim kupcima ponudila za 110 cm produženi Rolls Royce Phantom (o tome više OVDE), sada i EDAG istim takvim kupcima nudi svoju obradu ovog luksuznog modela. EDAG, za razliku od Muteca, nije produžio karoseriju, ali se zato njegov Phantom odlikuje jednim zaista zanimljivim "detaljem". Radi se o pokretnom krovu iznad zadnjih sedišta, koji se prostim pritiskom na dugme podiže u vis i na taj način olakšava putnicima ulazak/izlazak u vozilo (naravno, to radi potpuno bešumno).