home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Konacno se i to desilo ! Japanski Subaru, poznat pre svega po odlicnim boxer motorima i simetricnom integralnom pogonu 4x4, za salon u Zenevi pocetkom marta sprema svoj prvi dizel motor. Time ce biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar sto se tice prodaje u Evropi gde jednostavno kupci traze dizelase koje Subaru dosad nije imao pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugacije pa se nedostatak dizel motora nije odrazavao na prodaju dok Evropljani putnicke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelasima zbog manje potrosnje i veceg obrtnog momenta. Sada sa dolaskom ovog novog dizelasa iz Subarua, situacija u Evropi ce se promeniti na bolje, bar se tako nadaju u japanskoj firmi. Treba reci i to da je ovo i prvi dizel motor boxer koncepcije. Radi se o 4-cilindricnom bokser turbodizel motoru zapremine 1994 ccm, sa po dva bregasta vratila u svakoj glavi ( 2x2 ), snage 170 KS pri 4000 obrt./min i najveceg obrtnog momenta od 340 Nm pri 1700 do 3000obrt./min. Izveden je iz benzinskog motora ( 165 do 190 KS ), s kucistem, blokovima i glavama od aluminijuma. Opremljen je Boschovim dvostrukim sistemom common-rail III generacije, s piezo-brizgaljkama, koje omogucavaju izuzetna vozna svojstva i nisku potrosnju goriva. Zadovoljava ekoloske norme Euro 4, a prilagodjen je i za Euro 5, koje se ocekuju 2009. godine. Prvi Subaruov dizelas ugradjivati ce se prvo u modele Legacy, Outback i Forester, a kasnije se ocekuje i 6-cilindricni dizel za model Tribecu za sada nepoznate snage.



čitanja : 1993



Komentari