
Fiat trenutno razvija novi malolitražni benzinski motor sa turbo punjačem (Multiair Turbo engine), koji će se već od 2009. godine ugrađivati u automobile A segmenta, odnosno Fiat Pandu i novi Fiat 500 (kasnije će se ugrađivati i u veći Fiat Grande Punto). Najzanimljiviji je podatak da novi turbo benzinac u varijantama sa 700 i 900 kubika ima samo dva cilindra. Varijanta sa 700 kubika razvija 81KS i 125Nm (emisija CO2 mu iznosi manje od 100 g/km), dok će se veći od 0,9 litra praviti u dve verzije; slabijoj sa 90KS i jačoj od 110KS i minimum 160Nm obrtnog momenta. Po najavama iz Fiata, novi dvocilindraš će imati za 20% manju potrošnju od nekog uporedivog atmosferskog 1,2 litarskog benzinca. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju nazvanu Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao takođe dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika, ali sa nešto manjom snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.