
Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC-Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, desiće se naredne godine. Naime, prema pisanju nemačkog Auto Bilda, francuski proizvođač će na predstojećem 78. salonu u Ženevi početkom marta i zvanično objaviti svoju odluku da atraktivni 308 RC-Z od 2009. godine postane serijski automobil. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC-Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC-Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC-Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC-Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a Auto Bild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 23.000 evra.