
Izvor : www.novosti.co.yu
Gotovo tri četvrtine domaćinstava u Srbiji poseduje
automobil, a više od polovine vozi kola starija od 15 godina. Trećina vlasnika
vozi „Zastavine“ modele, za njima slede „Opelova“ i „Folksvagenova“ vozila. Više
od četvrtine vozača izjavilo je da želi da kupi novi automobil u sledeće dve
godine.
Prema rezultatima istraživanja agencije „Sinovejt“ i magazina „Vrele gume“,
koje je rađeno telefonskim putem na uzorku od 600 ispitanika, starosti između
18 i 65 godina, na putevima Srbije najviše ima „jugo korala“. Od „Opelovih“
vozila najmasovniji je „kadet“, dok među „Folksvagenovim“ četvorotočkašima
najviše ima „golfa 2“. Jedan auto ima 76 odsto anketiranih, dva vozila 21
procenat, dok svega tri odsto poseduje tri i više.
- Automobile koji nisu stariji od godinu dana ima svega
četiri odsto ispitanika, dok gotovo 30 odsto poseduje vozila koja su stara od
jedne do 10 godina - kaže Sanja Prvulović, istraživač agencije „Sinovejt“. -
Svega nešto više od četvrtine anketiranih namerava da kupi auto u sledeće dve
godine. O kupovini novih automobila razmišlja 39 odsto, dok bi se 47 procenata
odlučilo za polovno vozilo. To su većinom visokoobrazovani muškarci do 30
godina starosti, koji imaju porodicu i primanja veća od 32.000 dinara. Svi bi
najviše želeli neki od modela „Folksvagena“, „Opela“ ili „Pežoa“.
Najveći broj potencijalnih kupaca spreman je da za nov auto plati od 6.000 do
10.000 evra, dok bi za polovno vozilo „izbrojali“ od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi
imaju i nerealna očekivanja, jer za sumu od 4.000 do 6.000 evra žele novi
„opel“.
U zemljama u okruženju stvari su nešto drugačije. Čak 89 odsto domaćinstava u
Hrvatskoj ima automobil. Istraživanje je pokazalo da je vozni park ove zemlje
znatno mlađi, sa svega 12 odsto vozila starijih od 15 godina, a da su
najpopularniji modeli „opela“, „folksvagena“, „fijata“ i „renoa“.
PROŠLE godine u Srbiji prodato je više od 56.000 novih automobila, što je za 18
odsto više nego u 2006. godini. Najviše je prodato „Zzastavinih“ vozila, slede
„Opel“, „Folksvagen“, „Škoda“, „Pežo“... Prodaja modela „opel astra klasik 2“
povećana je prošle jeseni posle ukidanja carine na ovo vozilo.