
Izvor : www.tanjug.co.yu
Prodaja novih automobila u
SAD i Japanu, najvećim tržištima vozila na svetu, ove godine će zabeležiti
značajniji pad zbog visoke cene goriva, smanjenja potrošačkog poverenja i problema
sa kojima se suočavaju sami proizvođači, procenjuju stručnjaci.
U SAD će prodaja automobila i lakih kamiona drastično pasti u 2008. godini,
procenilo je odeljenje agencije "J.D.Pauer" koje prati kretanja u atomobilskoj
indutsriji.
Procenjuje se da će prodaja lakih vozila u SAD pasti na 14,95 miliona u ovoj
godini, u poređenju s ranijim predviđanjima od 15,7 miliona jedinica. Najnovija
procena nudi mnogo lošiju prognozu od one koju je objavila većina proizvođača
vozila za 2008. godinu.
"J.D. Pauer" sugeriše da bi američke kompanije mogle da smanje
proizvodnju i troškove mnogo oštrije nego što su to ranije planirale.
Izvšni direktor filijale "J.D. Pauer" za predviđanja u automobilskoj
industriji Džef Ssuster smatra da glavne uzroke manje prodaje u SAD treba
tražiti u padu potrošačkog poverenja i potrošnje, kao i u poremećajima na finansijskom
i ekonomskom tržištu.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA) danas je saopštilo da će
prodaja novih vozila u Japanu u fiskalnoj 2008. godini pasti 0,6 odsto u odnosu
na prethodnu godinu, na 5,3 miliona vozila, zbog visoke cene goriva i usporene
stope privrednog rasta. To bi bio najniži nivo u poslednjih 26 godina.
Prodaja mini vozila, s motorom od 660 kubika ili manje, smanjiće se u ovoj
godini 0,6 odsto, na oko 1,9 miliona jedinica, a isporuke većih vozila pašće
0,5 odsto, na 3,4 miliona komada, prema toj proceni.
Prodaja kamiona porašće u tom periodu 5,3 odsto, na 866.000 jedinica, a
isporuke autobusa pašće 1,9 odsto, na 1.100 komada, procenjuje JAMA.