Izvor : Beta – Reuters
Kina je značajno tržište za proizvođače automobila, kao i ostale velike multinacionalne kompanije koje u poslovanju u toj zemlji nastoje da izbegnu osetljiva politička pitanja poput statusa Tibeta.
"'Fiat' je nedavno savetovan da određene reklame mogu da uznemire osećanja ljudi u Kini", navela je italijanska kompanija u saopštenju u kojem se izvinjava vladi i narodu Kine.
Gir je jedan od najistaknutijih pristalica nezavisnosti Tibeta i blizak je izgnanom tibetanskom duhovnom lideru dalaj-lami, kojeg kineske vlasti smatraju podstrekačem poslednjih nemira na Tibetu.
U "Fiatovoj" reklami za novu Lanciu Deltu Gir vozi iz Holivuda ka Tibetu gde zastaje i ostavlja otisak ruku u snegu. Reklama je počela da se emituje u Italiji prošle nedelje.
Izvinjenje "Fiata" usledilo je nakon što je "Kristian Dior" (Christian Dior) povukao reklamu s glumicom Šeron Stoun (Sharon Stone) koja je izjavila da je razorni zemljotres koji je nedavno pogodio Kinu možda posledica "loše karme" zbog Tibeta.
VIDEO : New Lancia Delta with Richard Gere