home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

General Motors je saopštio da je njihova Corvette ZR1 nedavno prešla legendarnu nemačku stazu Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde). Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.

Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine.

Međutim, ovo sigurno nije kraj što se tiče obaranja rekorda na Nirburgringu. Naime, nedavno je britanski magazin AutoExpress objavio da je novi Lexus LF-A (ali još uvek u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord ove staze. Nirburgring je naime prešao u vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za više od 2 sekunde brže od Corvette ZR1. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. LF-A će pokretai 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).

Odgovor na Corvettu ZR1 će takođe stići i iz Nissana. Radi se o novom Nissanu GT-R Spec-V, koji će se na tržištu naći sredinom naredne godine kao model za 2010. GT-R V-Spec će biti snažniji i lakši u poređenju sa običnim Nissanom GT-R, što znači da će ga pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat ali pojačan sa standardnih 480 na 520-550KS. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti do 150 kg na težini (sa 1740 na oko 1600 kg).



čitanja : 1242



Komentari

Pa naravno da je brz.
Motor od 6,2 litara V8
U odnosu sa najavljenim Nissan-om koji ima 3,8 V6?!

Americka tehnologija: motor od kamiona velike kubikaze i savremeno benzinsko ubrizgavanje.
Kao Dodge Viper...

Autor Eki 30 Jun 2008, 18:19