Izvor : Novosti.rs
Predstavnici "Dženeral motorsa" i
"Zastave" počeli su pregovore o ostvarivanju ugovora o
poslovno-tehničkoj saradnji, kojim je predviđeno sklapanje dva
"opelova" modela u srpskoj fabrici automobila. Menadžeri ove dve
kompanije, kako saznajemo, razmatraju tehničke mogućnosti da se ugovor sprovede
u delo u nekoj od bivših fabrika Grupe "Zastava vozila".
Da su pregovori počeli, "Novostima" je potvrdio i Zoran Stošić,
direktor firme "Zastava AGM", koja je zadužena za montažu
"opelovih" modela, ali detalje o toku pregovora nije mogao da nam
saopšti.
Ugovorom je prediviđeno da sklapanje "opelovog" modela "astra
klasik 2" počne do kraja ove godine. Prilikom potpisivanja ugovora, plan
je bio da se taj model montira na dograđenoj liniji za proizvodnju
"punta". Ali, predstavnici italijanskog "Fijata" tome su se
usprotivili. Taj deo fabrike će postati sastavni deo nove koja se gradi na
temeljima "Zastave".
- Postoji zajednička spremnost obe strane da se ugovor ostvari - kaže Stošić. -
Ugovor je koncipiran tako da stimuliše partnerske odnose. Nije pravljen sa
ciljem da jedna
od strana trpi posledice - ukoliko ne dođe do realizacije.
To u velikoj meri relaksira pregovore i ja se nadam uaspešnom ishodu.
Kako saznajemo, "Opelovim" stručnjacima je ponuđeno da svoja dva
modela montiraju u jednoj od dve bivše "Zastavine" fabrike. Reč je o
fabrikama "21. oktobar" i "Rezervni delovi". One su do
restrukturiranja "Zastave" poslovale u sastavu Grupe "Zastava
vozila".
U "21. oktobru" se proizvode delovi od plastike i elektroopreme za
automobilsku industriju. U fabrici "Rezervni delovi" servisirali su
se automobili i proizvodio antifriz. U "Zastavi" procenjuju da obe
fabrike u kratkom roku mogu da se osposobe za instaliranje montažne linije za
sklapanje "Opelovih" modela.
Tržište
I realizacija komercijalnog ugovora o prodaji "Opelovih" vozila na
srpskom tržištu ide planiranom dinamikom.
Do sada je prodato 5.200 automobila "astra klasik", a obaveze
"Zastave" su da do kraja ove godine uveze kontingent od 8.500
automobila.
Cilj komercijalnog dela ugovora je bio tržišno pozicioniranje
"Opelovih" modela pred serijsku montažu.
Autor : M.Đošović