home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

"Zastava" je dobila upite od državnih institucija dve afričke zemlje - Konga i Senegala i pojedinih firmi iz Rusije u kojima se interesuju kako mogu da otkupe licencu i tehnologiju za proizvodnju “keca”, “juga” i “floride” čije je gašenje najavljeno za početak narednog meseca.
Prema rečima Zorana Radojevića, generalnog direktora Grupe “Zastava vozila”, sve te upite kragujevačka fabrika je prosledila Ministarstvu ekonomije koje je nadležno za dalje raspolaganje “Zastavinom” imovinom.

- Postoji interesovanje za određenu opremu iz “Zastave”, ali ćemo prvo sačekati da “Fijat” odredi koje su mu mašine potrebne, pa tek onda doneti odluku - kaže Nebojša Ćirić, državni sekretar u Ministarstvu ekonomije. - Oprema koju preuzima “Fijat” spada u državni ulog Srbije u novo preduzeće. Tek posle toga ćemo sa stručnim službama “Zastave” odlučiti šta je najbolje učiniti sa ostatkom. Trenutno smo mišljenja da je opremu najbolje prodati kao celinu.
Kako “Novosti” saznaju, bar još dve države su zainteresovane da preduzmu tenologiju za proizvodnju još koji dan aktuelnih “Zastavinih” modela. Ovaj program je, kažu u “Zastavi”, i dalje interesantan za industrijalizaciju brojnih zemalja u razvoju.
To najbolje potvrđuje i plasman “zastave 128”, popularne “osmice” u Egipat. Bez obzira što je proizvodnja tog modela u kragujevačkoj fabrici ukinuta pre deset godina, egipatsko preduzeće “El Nasko” i dalje traži da uvozi ovaj model u rasklopljenom stanju. “Zastava” to već od narednog meseca neće moći da učini. Pojedine firme iz Alžira su se interesovale za “floridu”, a pregovori sa indijskim TATA motorsom, o prodaji opreme za “keca” su prekinuti zbog pregovora sa “Fijatom”.
Na vest o prodaji linije za proizvodnju zupčanika jednoj slovenačkoj firmi, sindikat “Zastave” je zapretio štrajkom. Sindikalci su poslovodstvo Grupe “Zastava vozila” upitali kako to da ta oprema odgovara Slovencima, a ne valja našim preduzećima u kooperaciji, koja još nisu privatizovana. Samo na toj liniji može da se uposli 500 radnika i da se uspešno proizvodi za izvoz. Nakon tog protesta, sa Ministarstvom ekonomije dogovoreno je da se oprema iz “Zastave” ne prodaje dok se ne ponudi domaćim preduzećima.
 
Nemamo ništa protiv prodaje naših presa, koje su jedinstvene i koje ne mogu da se koriste u novoj fabrici niti u pratećoj “Zastavinoj” industriji - kaže Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata fabrike automobila. - I karoserija gde se sklapaju postojeći modeli je neupotrebljiva bez proizvodnje tih automobila, tako da je vest da neko hoće da otkupi tu tehnologiju dobra i mi se tome nećemo protiviti.

Autor : M. Đošović



čitanja : 1271



Komentari

Yugo je vecan. :) Kad se Golf 1 i dalje proizvodi (u Africi), sto se i Yugo ne bi proizvodio.

Autor Marko 31 Okt 2008, 15:58

U Africi je standard u vecini drzava bolji nego kod nas,a mi bezimo od Yuga. Podcenjujemo Yuga!
Kolika je prosecna plata u Srbiji? da li neko sa tom platom moze sebi da priusti kredit od 10000din mesecno za recimo nov automobil od 7500evra? Ne moze!

Autor pedja 01 Nov 2008, 17:42