home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Direktori američkih automobilskih kompanija zatražili su 50 milijardi dolara od države da prežive finansijsku krizu koja je usporila ekonomiju i dovela potražnju za kolima blizu sloma.

Rik Vagoner iz Dženeral Motorsa, Alen Mjulej iz Forda i Bob Nardeli iz Krajzlera smrknuto su ušli u Kongres gde su imali duge sastanke sa predsednicom Predstavničkog doma Nensi Pelosi i vođom Senata Harijem Rejdom.

Trojica direktora kompanija koje gube milijarde dolara više nego što zarađuju, zadnjim stepeništima i pomoćnim liftovima su izbegli novinare.
General Motors (GM) i Ford u odvojenim saopštenjima kažu da su razgovori njihovih rukovodioca sa Rejdom i Pelosi bili otvoreni i konstruktivni. GM je zatražio "novac odmah," dok sindikat Ujedinjenih radnika automobilske indistrije (UAW) kaže da pomoć drzave "hitno potrebna."
Nije jasno da li Kongres može i da li je voljan da sastavi paket zajmova kada je gotovo isteklo vreme na kalendaru zakonodavaca i kada se uzme u obzir oklevanje Bele kuće u spasavnju Detroita.
Palosi je pre sastanka izjavila da vlada treba da "osigura vitalnost" američkog auto sektora koji je doživeo pad prodaje od 30 proceneta u oktobru i mesečno gubi milijarde dolara.
Izvori upoznati sa stanjem u kompanijama i prioritetima radnika kažu da fabrikanti i sindikati žele da im vlada pozajmi 25 milijardi dolara vanrednih kredita i još 25 milijardi dolara za zdravstveno osiguranje da bi se ispunile obaveze prema više od 700.000 penzionera.
Pitanje je šta auto kompanije mogu da daju za uzvrat. Vlada SAD se složila da preuzme deo vlaništva u bankama koje spasava, ali nije sigurno da ista formula prihvatljiva u ovom slučaju. Sindikati traže ograničenja u kompenzaciji.
Prošle sedmice vlada je odbila predlog Dženeral Motorsa da novcem iz državnog trezora pomogne finansiranje mogućeg spajanja GM sa Krajzlerom. Proizvođači automobila se nadaju da će novoizabrani predsednik SAD Barak Obama biti spreman da preuzme glavnu ulogu, ako oni sad ne uspeju. Obama je tokom kampanje izrazio snažnu podršku automobilskoj industriji i imao ogromnu podršku sinikata na putu do svoje pobede.
GM naglašava danas da je auto industrija suočena sa kritičnih 100 dana tokom kojih mora da pojača napore da bi dobila pomoć države. Pad poverenja potrošača uz teškoće dobijanja kredita doveo je poslednjih meseci proizvođače automobila gotovo do kolapsa, kaže najveća svetska auto kompanija.

Autor: Beta-Rojters

Foto : Chrysler 



čitanja : 772



Komentari

S'obzirom da politicari koji su na vlasti u SAD zavise direktno od istih, sigurno ce te pare i dobiti.
Iako nema apsolutno nikakve logike.
To su privatne kompanije i to je njihov problem.

Bivsu "jugu" za vreme ipak nekakvog socijalizma su upravo zbog protekcionizma od strane drzave prema drustvenim firmama terali da pocne primenjivati tzv. politiku slobodnog trzista gde ce samo sposobne (privatne) kompanije opstati bez potrebe da ih drzava tutorise.
I sta sad?
Je li to bila samo prica...?

Autor Eki 07 Nov 2008, 19:01

GM i Ford nisu privatne kompanije.

Stvar je u tome sto bi Americka ekonomija bila jos gora ako bi GM, Ford ili Chrysler bili ugaseni. Tako da se govenmentu vise isplati dati $50 milijardi pomoci jer bi mnogo vise izgubili da GM, Ford ili Chrysler nestanu sa trzista.

Autor F-150 07 Nov 2008, 20:33