
U intervjuu za britanski Autocar, glavni tehnološki direktor Rjuiči Umešita je priznao da postoje prepreke u finansiranju projekta Iconic SP, rekavši da je „jedino nerešeno pitanje finansije“.
Od kada je koncept otkriven na Sajmu mobilnosti u Japanu u oktobru 2023. godine, Mazda je ponovo angažovala svoj posvećeni inženjerski tim za rotacione motore. Već smo videli deo njihovog rada u Vision X-Coupeu, čiji rotacioni motor je deo plug-in hibridnog sistema koji proizvodi preko 500 konjskih snaga.
Umešita priznaje da je Iconic SP njegov „automobil iz snova“, dodajući da želi da ga jednog dana realizuje. Iako projekat nije otkazan, finansijske prepreke koje je pomenuo Mazdin tehnički direktor sugerišu da je serijska verzija još uvek daleko. Čak i sa odobrenjem, lansiranje takvog automobila na tržište bi potrajalo.

Ovo bi bio potpuno novi model izrađen na platformi po meri, verovatno bez veza sa manjom Miatom. Mazda je već rekla da bi se takav model prodavao zajedno sa MX-5 i služilo kao „dobar naslednik za RX-7“, prema Umešitinim rečima. Iako je rotacioni motor kod koncepta delovao isključivo kao generator za punjenje baterije, tehnički direktor nije isključio mogućnost da motor sa unutrašnjim sagorevanjem direktno pokreće točkove.
Kako navodi Motor1, moramo imati na umu i da je Mazda relativno mala kompanija. Nije automobilski gigant poput Toyote, sposoban da balansira sa modelima orijentisanim na količinu i nišne sportske automobile.
Mazdina strategija „Lean Asset“, najavljena ranije ove godine, poziva na drastične mere smanjenja troškova u EV ulaganja. Posebna platforma za električne automobile je i dalje planirana za 2027. godinu, kada bi prvi model trebalo da debituje. Takođe, u razvoiju je i novi Skyactiv-Z motor. Možemo zaključiti da Mazda za sada ima veće prioritete, ali Umešita ostaje optimističan: „Nikada ne bih rekao da smo odustali od toga.“
Na kraju, stiže i nova Miata, sa većim motorom i manuelnim menjačem, a koja će možda biti čak i lakša.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs