home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Automobilska industrija Revoz iz Novog Mesta u proizvodnji i u službama koje su vezane za proizvodnju, u decembru će raditi samo osam dana.

"Revoz" koji proizvodi francuski model "reno tvingo" je još ranije planirao uvođenje dve neradne sedmice krajem godine, a odluka o uvođenju još jedne je posledica krize koja je zahvatila autmobilsku industriju.
Na pogoršanje prilika na tržištu automobila "Revoz" je prošlog meseca reagovao smanjenjem zaposlenih za 200 radnika i smanjenjem proizvodnje automobila sa 900 na 750, a ovog meseca i uvođenjem još jedne neradne nedelje zbog čega će poslednjeg meseca ove godine raditi samo osam dana.
Odluka o preraspoređivanju radnog vremena je dogovorena sa socijalnim partnerima sa kojima su u toku i dogovori o oblicima preraspodele radnog vremena i iduće godine.
"Prilagođavanjem proizvodnje ćemo odgovoriti na pad prodaje na tržištu i prilagoditi nivo zaliha trenutnom obimu proizvodnje", saopštio je "Revoz".
Sekretar sindikata preduzeća Slavko Pungeršič je povodom mera izjavio da je uprava prvo predložila skraćenje radne nedelje i time manje plate, ali sindikat na to nije pristao.
"Kriza je velika, tako malo narudžbi još nismo imali. Međutim, svi računamo da će se stanje popraviti, jer je kriza samo jedan od tri faktora. Druga dva su sezonski karakter proizvodnje i pražnjenje zaliha. Svake godine imamo slobodne zadnje dve sedmice u godini upravo zbog pražnjenja zaliha", rekao je još Pungeršič.
Sekretar sindikata je za sada optimista, ali ako se stanje kroz nekoliko meseci ne popravi kaže da bi to moglo dovesti i do ukidanja treće smene i smanjenja radnih mesta, koja bi nakon poboljšanja situacije bilo teško popuniti.
Upravo zbog toga se "Revoz" odlučio za meru preraspoređivanja radnog vremena i nesmanjivanja plata.

Autor : Beta.co.yu



čitanja : 1106



Komentari

Kad bi taj TVINGO iz Slovenije kostao oko 5500Eura "na putu" u Srbji, fabrika bi morala da radi u 4 smene. Dok god vlasnici fabrika ne skapiraju da je upravo cena/kvalitet problem za kupovinu jer kupci do kredita tesko dolaze, zatvarace fabriku po fabriku.

Autor Zastava 04 Dec 2008, 08:15

@Zastava:

Za ovo si potpuno u pravu. Renault Srbija i njegovi partneri ovde uopšte nemaju sluha, kao neke druge firme. Znam čoveka koji je pre dve godine predlagao da se slovenački Renault Clio 2 Storia prilagodi srpskom tržištu, tj. da se proizvodi u najogoljenoj varijanti, tako da mu cena bude oko 4500 € na granici (plus carina i PDV). Niko nije imao sluha ni da ga sasluša.

Autor Bane 04 Dec 2008, 16:05