"Revoz" koji proizvodi francuski model "reno tvingo" je
još ranije planirao uvođenje dve neradne sedmice krajem godine, a odluka o
uvođenju još jedne je posledica krize koja je zahvatila autmobilsku industriju.
Na pogoršanje prilika na tržištu automobila "Revoz" je prošlog meseca
reagovao smanjenjem zaposlenih za 200 radnika i smanjenjem proizvodnje
automobila sa 900 na 750, a ovog meseca i uvođenjem još jedne neradne nedelje
zbog čega će poslednjeg meseca ove godine raditi samo osam dana.
Odluka o preraspoređivanju radnog vremena je dogovorena sa socijalnim
partnerima sa kojima su u toku i dogovori o oblicima preraspodele radnog
vremena i iduće godine.
"Prilagođavanjem proizvodnje ćemo odgovoriti na pad prodaje na tržištu i
prilagoditi nivo zaliha trenutnom obimu proizvodnje", saopštio je
"Revoz".
Sekretar sindikata preduzeća Slavko Pungeršič je povodom mera izjavio da je
uprava prvo predložila skraćenje radne nedelje i time manje plate, ali sindikat
na to nije pristao.
"Kriza je velika, tako malo narudžbi još nismo imali. Međutim, svi
računamo da će se stanje popraviti, jer je kriza samo jedan od tri faktora.
Druga dva su sezonski karakter proizvodnje i pražnjenje zaliha. Svake godine
imamo slobodne zadnje dve sedmice u godini upravo zbog pražnjenja zaliha",
rekao je još Pungeršič.
Sekretar sindikata je za sada optimista, ali ako se stanje kroz nekoliko meseci
ne popravi kaže da bi to moglo dovesti i do ukidanja treće smene i smanjenja
radnih mesta, koja bi nakon poboljšanja situacije bilo teško popuniti.
Upravo zbog toga se "Revoz" odlučio za meru preraspoređivanja radnog
vremena i nesmanjivanja plata.
Autor : Beta.co.yu
Kad bi taj TVINGO iz Slovenije kostao oko 5500Eura "na putu" u Srbji, fabrika bi morala da radi u 4 smene. Dok god vlasnici fabrika ne skapiraju da je upravo cena/kvalitet problem za kupovinu jer kupci do kredita tesko dolaze, zatvarace fabriku po fabriku.
@Zastava:
Za ovo si potpuno u pravu. Renault Srbija i njegovi partneri ovde uopšte nemaju sluha, kao neke druge firme. Znam čoveka koji je pre dve godine predlagao da se slovenački Renault Clio 2 Storia prilagodi srpskom tržištu, tj. da se proizvodi u najogoljenoj varijanti, tako da mu cena bude oko 4500 € na granici (plus carina i PDV). Niko nije imao sluha ni da ga sasluša.