Američki "Ford" mogao bi da zatraži šest milijardi dolara za prodaju njegove filijale "Volvoa", približno isto koliko je isplatio za švedskog proizvođača automobila pre desetak godina.
"Ford", koji je kupio "Volvo" 1999. godine za
6,4 milijarde dolara, računa da će poznata robna marka bez obzira na
krizu uspeti da privuče kupce, izveštava agencija "Blumberg." Prema
januarskom ispitivanju nezavisnog američkog sindikata potrošača,
"Volvo" je zauzeo prvo mesto u kategoriji bezbednosti vozila.
"Ford"
će za savetnika za prodaju "Volvoa" angaživati banku "JPMorgan čejs."
Pod pritiskom da obezbedi devet milijardi dolara pomoći od američke
vlade, "Ford" možda neće dobiti ponuđenu cenu, smatra direktor nemačkog
Centra za istraživanja u automobilskoj industriji Ferdinand Dodenhofer.
Može
se desiti da će za kupovinu biti zainteresovane samo kineske
auto-kompanije, kao i finansijske grupacije koje će okupiti švedska
vlada, pošto se protivi prodaji čuvene marke.
Analitičari takođe
smatraju da velike evropske auto-kompanije, kao što su BMW, "Fijat" i
"Folksvagen", najverovatnije, neće učestovati u nadmetanju za "Volvo"
jer imaju vlastite robne marke za izradu luksuznih kola.
To bi, kako
se ističe, moglo da prisili "Ford" da kupce potraži među azijskim
kompanijama, kao što su šangajski SAIC ili južnokorejski "Hjundaji".
"Ford"
je od 2005. godine nagomilao gubitak od 24 milijarde dolara i, skupa sa
"Dženeral motorsom" i "Krajslerom", upravo od američke vlade traži 34
milijarde dolara pomoći, u trenutku kada resecija i kreditna kriza
srozavaju prodaju kola.
U trećem tromesečju ove godine, pre
izmirenja poreskih obaveza, "Volvo" je imao gubitak od 458 miliona
dolara, u odnosu na 167 miliona u godini pre, zbog pada isporuka od 24
odsto, na 2,9 milijardi dolara.
"Volvo" je više nego utrostručio
planirano smanjivanje radne snage na 6.000 u oktobru i novembru, dok
uprava kompanije pregovara sa švedskom vladom o mogućoj finansijskoj
podršci.
Autor : Tanjug.co.yu
Foto : Volvo