Rukovodstvo fabrike dogovorilo se sa sindikatima da na
tri nedelje produži najnoviji, decembarsko-januarski prekid proizvodnje, pošto
je zbog recesije na tržištu automobila smanjena potražnja za njenim
automobilima.
Ove godine je Škoda koja od početka 1990-tih posluje u okviru koncerna
Folksvagen prekidala proizvodnju već nekoliko puta da smanji zalihe ali uvek na
kraći rok.
Škoda je računala pre nego što je izbila globalna finansijska kriza da će
proizvesti ove godine 700.000 automobila, ali sada očekuje da bi mogla ove
godine da proda manje - 690.000 vozila.
To je ipak za 9,5 odsto više nego prethodne godine.
Škoda je zbog krize u automobilskoj industriji počela i da otpušta, ali za sada
su otpuštanja pogodila pre svega gastarbajtere, radnike koji su angažovani
preko agencija, kojih je samo jesenas otpustila 1.500. Nada čerške fabrike da
će jon proizvodnja novog malog štedljivog Folksvagenovog modela Ap! pomoći da
bezbolnije prebrodi krizu izjalovila se.
Rukovodstvo koncerna odlučilo je nedavno da se mali automobil proizvodi u nekoj
drugoj od fabrika koncerna, Slovaci se nadaju u Bratislavi, pošto je Češka sada
suviše rizična za investicije, jer vlada ni ne najavljuje kada bi zemlja mogla
da pređe na evro.
Izvor : Beta.co.yu
Foto : Škoda